• Anonym (Korven)

Irriterat tandkött

Vad hjälper mot irriterat tandkött? Jag har så ont! Det känns som att tänderna ska trilla av!

Jag borstar noga trots att det gör svinont, jag tandtrådar och jag sköljer munnen med Lysterin, men det vägrar ge med sig!

Hjälp, snälla!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-29 14:42
    Ska tillägga också att det är i nästan hela munnen... Och det är precis som att tanköttet är lite löst precis vid tandhalsarna... *jag är jätterädd*

• Svar på tråden Irriterat tandkött
  • missteddy

gå till tadläkaren så får han spola tandköttet du kanske fått något mellan tänderna som inte försvinner med tandtvåden

• Anonym (Korven)
    missteddy skrev 2008-10-29 14:39:32 följande:
    gå till tadläkaren så får han spola tandköttet du kanske fått något mellan tänderna som inte försvinner med tandtvåden
    Ja, fast det är inte bara på ett ställe... Det är i nästan hela munnen
  • missteddy

jag bruka få så  det som sprider sig. om du går för länge kanske måste göra en rotfyllning om det blir en inflation i tandköttet

• Anonym (Korven)
    missteddy skrev 2008-10-29 14:45:17 följande:
    jag bruka få så  det som sprider sig. om du går för länge kanske måste göra en rotfyllning om det blir en inflation i tandköttet
    Va?! Men rotfyllning är ju i en tand? Är jag helt ute och cyklar nu eller? Jag har inte ont i någon tand....
  • Anonym (3)

Det enda är att springa iväg till tandläkaren.

• Anonym (tandläkare)

Det kan vara en allerigisk reaktion eller något virus. Men det troligaste är att du inte gör rent tänderna på rätt sätt. Du kanske borstar för hårt -> tandköttet blir irriterat, använder fel borst-och tantrådteknik -> gingivit = tandköttsinflammation.

Hur göra: Gå till apoket, köp Corsoyl = bakteriedödande medel. Skölj i 14 dagar. Borsta tänderna noga och försiktigt samt använd tandtråd. Om inte besvären går över sök tandläkare.

• missteddy

infalationen kan gå ner under ruten och då måste man ta bort det genom att borra igenom tanden

• Anonym (3)

Du kan ha fått akut inflammation i hela tandköttet. Sök hjälp omgående annars kanske du drabbas av tandlossning.

• Anonym (Korven)
    Anonym (tandläkare) skrev 2008-10-29 14:46:47 följande:
    Det kan vara en allerigisk reaktion eller något virus. Men det troligaste är att du inte gör rent tänderna på rätt sätt. Du kanske borstar för hårt -> tandköttet blir irriterat, använder fel borst-och tantrådteknik -> gingivit = tandköttsinflammation. Hur göra: Gå till apoket, köp Corsoyl = bakteriedödande medel. Skölj i 14 dagar. Borsta tänderna noga och försiktigt samt använd tandtråd. Om inte besvären går över sök tandläkare.
    Åh, tack! Ja, jag har ju virus i halsen just nu och jag är förkyld så det skulle ju kunna spridit sig till tandköttet då också...

Jag ska genast sticka och köpa Corsoyl
  • Anonym (Korven)

Men åååh, jag är ju så jäkla rädd för tandläkaren också!

Svar på tråden Irriterat tandkött