• Anonym (annis)

Kondylom-fråga

Jag undrar om man kan bli smittad av kondylom genom att suga av någon som har det? Kan man få vårtorna i munnen då, eller får man dem kring könsorganet även om det inte var där kontakten med den smittade skedde?

• Svar på tråden Kondylom-fråga
  • Anonym (annis)

Någon som vet?

• Peachflower

vet att det kan smitta oralt men vet inte vart blåsorna sätter sig tyvärr. men får man kondyom en gång så har man det alltid sen. fast smittar bara vid blåsor

• Barbabok
    Peachflower skrev 2008-10-29 18:15:26 följande:
    vet att det kan smitta oralt men vet inte vart blåsorna sätter sig tyvärr. men får man kondyom en gång så har man det alltid sen. fast smittar bara vid blåsor
    Fast kondylom är vårtor, inte blåsor
    Jag är med parvel
  • Anonym (annis)

Någon som vet var man kan få vårtorna om man har oralsex?

• Anonym (annis)

puff

• Anonym (annis)

puff

• Anonym (annis)

någon som vet?

• Anel85

Jag har hört att man kan få det genom oralsex men aldrig varit med om att någon har det.

Freya ♥ 16 Mars
  • Anonym (annis)

Anel85, har du hört det ryktesvägen eller via någon sjukvårdspersonal el.dyl? Finns det någonstans på nätet där det står om detta?

• Anonym
    Peachflower skrev 2008-10-29 18:15:26 följande:
    det smittar ALLTID....jag fick det av en kille som var symtomfri. fick mina första vårtor 2 år efter
  • Anonym

Jag blev med smittad av de...

Men de som är skönt är att dom självläkt på mig (jag vet att ja alltid kommer att ha det) men när dom kommer kan man bara smörja o dom försvinner sen kan de ju ta 5-6 år innan man får de igen..

• Anonym

Min gyn sa att det inet är samma vårtor alltså kan man inte få dom på munnen om man har oralsex

• Anonym
    Anonym skrev 2008-11-08 21:37:16 följande:
    Jag blev med smittad av de...Men de som är skönt är att dom självläkt på mig (jag vet att ja alltid kommer att ha det) men när dom kommer kan man bara smörja o dom försvinner sen kan de ju ta 5-6 år innan man får de igen..
    Inte säkert dom kommer tillbaka, om det gått några år så kan man säga att dom inet kommer tillbaka
Svar på tråden Kondylom-fråga