jag har ätit glucophage (metformin) i ungefär två-tre månader nu och de värsta magproblemen har lagt sig (ont i magen och ibland väldigt bråttom till toa). det jobbigaste var att jag mådde så oerhört illa hela tiden trots att jag verkligen tog tabletterna till maten men tack och lov gick det över efter ett par tre veckor, lagom till jag kom upp i fulldosen. precis som för dig försvann mina hungerkänslor helt de första veckorna (finns ett inlägg om det längre tillbaka) men de kommer tillbaka
lite normalare blir de, jag har inte alls de där kolhydratsugen och blir mätt av en vanlig portion mat nu.
den största "nackdelen" just nu är att jag fått tillbaka mitt låga blodtryck iom medicineringen och det är lite obehagligt. tyvärr tror jag inte att det är något som kommer försvinna eftersom det är normalt för mig, men det går att leva med.
kan inte säga om jag gått ner nånting eftersom vi inte har nån våg, och jag känner själv inget på kläderna, men flera har sagt att jag ser smalare ut så jag gissar på att magen sakta blir mindre ju mer testosteronet försvinner
största förändringen dock är att jag känt av äl och haft den mest regelbundna mensen någonsin sen jag var 13!
ge inte upp, det händer massor av konstiga saker i kroppen såhär i början, men det går över snart nog!