Mörknat på överläppen???
Hej!
Jag har mörknat på överläppen och undrar om det finns nån som har gjort det i samband med graviditet??? Är i vecka 13.
Tacksam för svar...
Hej!
Jag har mörknat på överläppen och undrar om det finns nån som har gjort det i samband med graviditet??? Är i vecka 13.
Tacksam för svar...
Japp,det gjorde jag min med...men något senare in i graviditeten vill jag minnas.
Hmm..ursäkta min svenska,har legat och sovit i två timmar.Är nog inte vaken än...:)
Jag menar självklart - Japp,det gjorde min med.(inte jag..)
Min överläpp har betett sej mystiskt ute i solen, i vanliga fall får jag mest fräknar på sommaren men denna säsong (är nu i v 39) så har just överläppen blivit helbrun. Liksom fräknar som buntats ihop till en mörk klump så jag smörjer mej alltid med solskydd innan jag går ut för jag började se ut som jag hade mustach när man såg mej på håll...
Min överläpp har också mörknat i solen.. inte så fint...går det bort? någon som vet?
Jag får mörkare överläpp för varje sommar i solen, så nu när jag är gravid aktar jag mig noga. Ändå har jag fått en liten "skugga" under näsan.
I vanliga fall brukar min "pigmentmustasch" försvinna på vintern, så jag antar att den du fått under graviditeten också gör det.
Jag tror att man kan gå till en hudterapeut och få hjälp att "bleka" ojämn pigmentering om den inte skulle försvinna av sig själv. Men det är nog bra att ta det extra lugnt med solandet eftersom man lättare får pigmentfläckar när man är gravid.
Låter som kloasma. Ett hormonstyrt pigmentfenomen som man kan få när man solar som gravid eller om man går på p-piller. Oftast går det bort. Men det KAN bli permanent. Själv har jag hållit mig i skuggan denna sommar av just det skälet. Vet inte om jag har anlag för det(alla får det ju inte), men jag vill inte chansa...
Kicki-v.39+4
Tack för alla svar!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jag får fortsätta denna sommaren i skuggan!
Ha det bra!
Jag har alltid solskyddsfaktor 30 över läppen! Min kompis fick pigmentfläckar i hela ansiktet när hon var gravid, så smörj in er massor tjejer!!!!!!!!!!
Ja, jag upptäckte det idag, en mörk rand ca 5 mm bred ovanför överläppen. Inte snyggt!