• Eppe

Hur mycket välling dricker era 6-9 månaders åt gången?

Ni som har bebisar runt 6-9 månader som dricker välling, hur mycket dricker de åt gången ungefär? Skriv gärna hur gamla de är också.

• Svar på tråden Hur mycket välling dricker era 6-9 månaders åt gången?
  • Winterfresh

Sonen är 9 månader,druckit välling 1 gång/dag sen han var 5½ månad.
    Jag gör iordning 210 ml, oftast dricker han upp allt, ibland lämnar han 100 ml. Gjort så sen han började med vällingen.

• buffybus

min e 8 månader o dricker oftast 200 ml.. men till natten blir det oftast 250 ml

Jocke+André älskar er mest av allt!!
  • buffybus

gjorde till o med 300 ml en ggn.. han käka allt.. o 2 timmar senare käka han 200 ml igen hehe.. blev verkligen chockad kan jag säga... 

Jocke+André älskar er mest av allt!!
  • Leos och Vincents mamma

Våran son är 7 månader o dricker 220 ml varje gång.

Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • sarismaris

Dottern är 6,5 mån och dricker 200-220 ml välling varje kväll och även på morronen om hon vaknar tidigt.

Towa 051125 & Ella 080413
  • Winterfresh

En liten fråga ot. Somnar era barn till vällingen på kvällen? Förstår inte hur jag ska göra för att hålla min son vaken genom vällingstunden. Han somnar efter halva flaskan varje gång. Han får gröt 17:30 och vällingen ges runt 19 tiden.

• millasmilla

Min dotter på snart 9 mån dricker 200 ml kl 06.. och 200 vid kl 20 innan hon somnar..

• ninnione

min dotter på 7 månader dricker mellan 100-150. men hon äter väldigt ofta, får itne i henne mer än så.

ang att hålla vaken. vi ger några min innan hon blir supertrött o ska sova. då fungerar det toppen. men hon äter väldigt fort också. blir vansinning om vi har flaskan med hålet för välling, så vi har med skåran för fullkornsvälling. hon är van med mina bröst som alltid har sprutat, så hon vill ha mycket...:P

• Leos och Vincents mamma
    Winterfresh skrev 2008-10-29 21:07:15 följande:
    En liten fråga ot. Somnar era barn till vällingen på kvällen? Förstår inte hur jag ska göra för att hålla min son vaken genom vällingstunden. Han somnar efter halva flaskan varje gång. Han får gröt 17:30 och vällingen ges runt 19 tiden.
    Kan det inte vara så att han är lite mätt då? Det är ju bara 1,5 timme mellan målen då.
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Winterfresh
    Svar på #10
    Oftast äter han upp vällingen utan problem. Och han blir skitgrinig vid 19 tiden och det enda som hjälper att få tyst på honom är att ge vällingen.
    Han somnar i regel när han kommit halvvägs i flaskan men surplar i sig resten i sömnen.
    Alla pratar om att de lägger sina barn i sängen och att de somnar där. Min somnade i sängen utan problem tills han var 6 månader. Sen skulle han prombt inte somna i sängen längre.
  • Lillstrumpa 08
    Winterfresh skrev 2008-10-29 21:07:15 följande:
    Jag ger gröt på kvällen istället, efter bad/tvätt och pyjamas. Sen borstar vi tänderna efter det. Har gjort så hela tiden eftersom jag inte vill att han ska bli beroende av vällingen för att somna samt att det blir en grej till som man ska vänja dem av med sen när de blir större.
    Kanske svårare om man har flaskbarn, men vi gick från amning till gröt.
  • Lillstrumpa 08

Ah förlåt jag läste inte hela tråden..

• Winterfresh
    Svar på #12

Okie, min son är ett flaskbarn så får väl se hur det kommer gå. Ikväll åt han samma mat som vi gjorde vid 17:15 och vällingen vid 19:30, vaknade till efter vällingen då jag smorde hans händer.
    Testade att lägga honom i sängen och efter 20 min sov han och sover fortfarande. Förhoppningsvis sover han hela natten som han gjort sen han va 2 månader :)

• Lon

Dotter 7 månader, dricker 100 ml,men hon är liten till växten.

Äntligen mamma!
Svar på tråden Hur mycket välling dricker era 6-9 månaders åt gången?