• Anonym (konstigt!!)

brun/svarta flytningar? VAD?

Har diagnos PCOs o har ganska oregelbunden mens. Min sista mens kom 4/9 alltså 55 dar sedan (är ej gravid). Fick igår nåt som kan liknas vid flytnigar fast i färgen svart/brun, och väldigt mycket (mer än flytnig mindre än mens i mängd). Jag FATTAR INTE vad detta kan var! Känns inte som att det är mens eftersom jag alltid haft mkt mensvärk när jag har mens plus att jag har väldigt ömma bröst 1 vecka innan. Detta har denna gång inte infunnit sig alls, och sen när är mens svart/brunt?, men samtidigt sen när är flytnigar det? och i den mängden (har binda som jag behöver byta då o då) ???
    Har ej ont o mår ej dåligt på nåt sätt men är vääldigt förbryllad! Hjälp mej, vad kan detta vara???

• Svar på tråden brun/svarta flytningar? VAD?
  • Anonym (konstigt!!)

puff

• Anonym (konstigt!!)

ingen? Nu blir jag lessen...

• Anonym

Min mens börjar alltid med bruna, rikliga flytningar i en dag innan den kommer igång ordentligt. Kan det vara mensen som är på G?

• Anonym (K)

Vet tyvärr inte vad det kan vara... men om det är svart/brunt så låter det ju som gammalt blod. Är det några klumpar?
    Kanske är värt att kolla upp? Ringa bm/gyn imorgon kanske...

• Anonym (konstigt!!)

Har aldrig haft nåt sånt, och min mens känns inte på väg eftersom jag alltid har symtom som molvärk o ömmande bröst innan, vilket jag inte har nu.
    Jaa gammal blod kanske det är, eftersom min mens e så pass sen, inga klumpar, bara mörkt.
    Ska prata med gyn imon....

• HannaS86

I slutet på mensen när det kommer "gammalt" syrefattigt blod brukar det vara brunt/svartfärgat så jag tror att det är det du har. Sen varför vet jag inte...

Svar på tråden brun/svarta flytningar? VAD?