• cazzi

blender/mixer för purèer

hej! har just gett mig in i "att-göra-egen-barnmats-världen" och insett att min stavmixer från rusta inte håller måttet =) Är det nån som har någon blender/mixer att rekomendera? hade tänkt mig under 500kr. Den OBH nordica har för ca300 hade fått så dåliga recentioner och det va den jag hade tänkt köpa så därför frågar jag er. kram cazzi

• Svar på tråden blender/mixer för purèer
  • PerG

Vi har nån vanlig philips stavmixer... tror en stavmixer är enklast eftersom du kan mixa direkt i ex. kastrullen utan att behöva massa extra bunkar m.m.... (så har vi gjort).

• Viggo och pyrets mamma

Hur gör ni för att få rätt konsistens, min 6-mnds bara klöks av hemlagad mat, även om jag gör samma mat som han glatt äter på burk, jag lyckas aldrig få till rätt konsistens verkar det som...

~ Viggo min solstråle 080425 ~
  • cazzi

ok tänkte att man får det jämnare med en maskin som går av sig själv så att säga

• Teskedsmamman
    Viggo och pyrets mamma skrev 2008-10-29 18:59:31 följande:
    Hur gör ni för att få rätt konsistens, min 6-mnds bara klöks av hemlagad mat, även om jag gör samma mat som han glatt äter på burk, jag lyckas aldrig få till rätt konsistens verkar det som...
    Blanda i vatten, det är mycket vatten i barnmatspuréer.. men jag lyckas inte heller...
    Triss i killar! 04, 05 & 07 - läs om oss tesked.blogspot.com/
  • mommys minute

Jag köpte Philips stavmixer på ICA Maxi. Den är super. Kostade ca 300kr

Svar på tråden blender/mixer för purèer