Är det möjligt att färga håret klarblått?
Jag fick en tanke för ett tag sen om att jag vill färga mitt underhår klarblått. Är det möjligt? Kan man köpa färgmedlet själv eller får man gå via frisör? Jag är blond :)
Jag fick en tanke för ett tag sen om att jag vill färga mitt underhår klarblått. Är det möjligt? Kan man köpa färgmedlet själv eller får man gå via frisör? Jag är blond :)
japp det är möjligt för min syrra e blond och hennes tupp kam är knallblå Hon hade chockrosa innan.
mamma till Leo skrev 2008-10-29 19:12:34 följande:
Ok vad bra :) Jag hade tänkt gå via frisör men det känns som de kommer slå på en hel del på priset men det kan jag nog leva med då
Jag har köpt blått i affär men det höll inte så länge =)
www.kawaiidesign.se/
Här kan du hitta riktigt klarblå hårfärg och jag har använt dom själv dom håller bra och det är låga priser.
Gå in under smink och hårprodukter, klicka på stargazer och sedan hårtoning.
Det finns fler färger att välja på under directions
Givetvis går det, har själv haft blått hår flera omgångarr. Det sitter bättre om du har blekt håret riktigt ordentligt innan. Och vill du ha blått hår länge så är det rätt mycket meck med det med många omfärgningar.
Jag brukade ha i den blå färgen länge, ibland sova med den. Det höll lite längre då.
Kan tipsa om det här märket resulterar i jättefina färger.
www.manicpanic.com
De har en onlinebutik
Jag hade en gång väldigt blont hår och ville färga underhåret svart. Jag köpte då hm's eget märke som skulle vara svart i en blå nyansskiftning, men eftersom jag var så blond blev det helt klarblått. Såg ut som en sverigeflagga ;) Men det såg tufft ut och höll mycket längre än de toningar man annars köper för att få lite annorlunda färger.
Tack för alla tips! Har bokat tid hos frisör som fixar den blå färgen men jag ska ha kvar tråden i favoriter så jag kan titta på olika alternativ ifall jag vill försöka färga om det själv efter ett tag.
Cornelias historia påminner om en domare jag känner (är själv domare men tänkte att blått underhår ger väl ändå inte SÅ oseriöst intryck). Han är runt 45 och väldigt gråhårig i vanliga fall. Han skulle färga håret svart och valde då "black tulip" alltså svart tulpan. Det var först efter han färgat håret som han såg texten att ifall man har väldigt grått hår så framträder den lila tonen i färgen starkare. Han hår var verkligen helt lila :)
usäkta
Japp, är det konstigt? :) Kan inte säga vilken sport det är eftersom det skulle vara ganska lätt att lista ut vem jag är om man sett tidigare inlägg där jag nämnt var jag bor. Man kan bli domare från att man är 16 men då bara för barn upp tom 11 år.
Aaaaaaah :D För mig är det så självklart att man är domare i sport så jag itne ens tänkte på att det finns ett yrke som heter så. Ja om jag var domare på det sättet skulle jag nog hoppa över det blåa.