• HannaS86

Är det möjligt att färga håret klarblått?

Jag fick en tanke för ett tag sen om att jag vill färga mitt underhår klarblått. Är det möjligt? Kan man köpa färgmedlet själv eller får man gå via frisör? Jag är blond :)

• Svar på tråden Är det möjligt att färga håret klarblått?
  • smulan 75

japp det är möjligt för min syrra e blond och hennes tupp kam är knallblå Hon hade chockrosa innan.

• nr4a
    HannaS86 skrev 2008-10-29 19:01:16 följande:
    Jag fick en tanke för ett tag sen om att jag vill färga mitt underhår klarblått. Är det möjligt? Kan man köpa färgmedlet själv eller får man gå via frisör? Jag är blond :)
    jag skulle gå via frisör om jag var du, då kan du få det presis vilken ferg du vill, och permanentferg som håller längre än de toningar som du köper i afären, tror inte att du kan köpa blå färg i afären..
  • mamma till Leo
    nr4a skrev 2008-10-29 19:06:11 följande:
    jag skulle gå via frisör om jag var du, då kan du få det presis vilken ferg du vill, och permanentferg som håller längre än de toningar som du köper i afären, tror inte att du kan köpa blå färg i afären..
    inte i en affär kan du få tag på blått ....men vi har ett par punkafärrer här i örebro.....där vet jag att de säljer annorlunda hårfärger
  • nr4a

mamma till Leo skrev 2008-10-29 19:12:34 följande:

inte i en affär kan du få tag på blått ....men vi har ett par punkafärrer här i örebro.....där vet jag att de säljer annorlunda hårfärger
    jo jag hade grönt hår förr.. köpte färgen hos en frisör, men oftast så är det toningar. då jag gjorde det lila på ricktigt så använde de en helt annan typ av färg som skulle sitta i exat en viss tid och sedan var det någon gej som skulle i direkt efter och sitta i presis tre minuter osv.. (väldigt bökigt) så de fergerna sälger de inet till amatörer
  • HannaS86

Ok vad bra :) Jag hade tänkt gå via frisör men det känns som de kommer slå på en hel del på priset men det kan jag nog leva med då

• Neko

Jag har köpt blått i affär men det höll inte så länge =)

• vadermom

www.kawaiidesign.se/

Här kan du hitta riktigt klarblå hårfärg och jag har använt dom själv dom håller bra och det är låga priser.

Gå in under smink och hårprodukter, klicka på stargazer och sedan hårtoning.

• vadermom

Det finns fler färger att välja på under directions

• Cornellia

Givetvis går det, har själv haft blått hår flera omgångarr. Det sitter bättre om du har blekt håret riktigt ordentligt innan. Och vill du ha blått hår länge så är det rätt mycket meck med det med många omfärgningar.

Jag brukade ha i den blå färgen länge, ibland sova med den. Det höll lite längre då.

• Charlotta

Jag hade en gång väldigt blont hår och ville färga underhåret svart. Jag köpte då hm's eget märke som skulle vara svart i en blå nyansskiftning, men eftersom jag var så blond blev det helt klarblått. Såg ut som en sverigeflagga ;) Men det såg tufft ut och höll mycket längre än de toningar man annars köper för att få lite annorlunda färger.

• HannaS86

Tack för alla tips! Har bokat tid hos frisör som fixar den blå färgen men jag ska ha kvar tråden i favoriter så jag kan titta på olika alternativ ifall jag vill försöka färga om det själv efter ett tag.

Cornelias historia påminner om en domare jag känner (är själv domare men tänkte att blått underhår ger väl ändå inte SÅ oseriöst intryck). Han är runt 45 och väldigt gråhårig i vanliga fall. Han skulle färga håret svart och valde då "black tulip" alltså svart tulpan. Det var först efter han färgat håret som han såg texten att ifall man har väldigt grått hår så framträder den lila tonen i färgen starkare. Han hår var verkligen helt lila :)

• Cornellia

usäkta

HannaS86 skrev 2008-10-30 22:24:20 följande:
    Tack för alla tips! Har bokat tid hos frisör som fixar den blå färgen men jag ska ha kvar tråden i favoriter så jag kan titta på olika alternativ ifall jag vill försöka färga om det själv efter ett tag. Cornelias historia påminner om en domare jag känner (är själv domare men tänkte att blått underhår ger väl ändå inte SÅ oseriöst intryck). Han är runt 45 och väldigt gråhårig i vanliga fall. Han skulle färga håret svart och valde då "black tulip" alltså svart tulpan. Det var först efter han färgat håret som han såg texten att ifall man har väldigt grått hår så framträder den lila tonen i färgen starkare. Han hår var verkligen helt lila :)
    Ursäkta, men är du 21 år och domare!?!
  • HannaS86

Japp, är det konstigt? :) Kan inte säga vilken sport det är eftersom det skulle vara ganska lätt att lista ut vem jag är om man sett tidigare inlägg där jag nämnt var jag bor. Man kan bli domare från att man är 16 men då bara för barn upp tom 11 år.

• Cornellia
    HannaS86 skrev 2008-10-31 09:35:18 följande:
    Japp, är det konstigt? :) Kan inte säga vilken sport det är eftersom det skulle vara ganska lätt att lista ut vem jag är om man sett tidigare inlägg där jag nämnt var jag bor. Man kan bli domare från att man är 16 men då bara för barn upp tom 11 år.
    Jaha, det var juh inte sport jag tänkte på, mer yrke.
  • HannaS86

Aaaaaaah :D För mig är det så självklart att man är domare i sport så jag itne ens tänkte på att det finns ett yrke som heter så. Ja om jag var domare på det sättet skulle jag nog hoppa över det blåa.

• Cornellia
    HannaS86 skrev 2008-11-02 23:40:12 följande:
    Aaaaaaah :D För mig är det så självklart att man är domare i sport så jag itne ens tänkte på att det finns ett yrke som heter så. Ja om jag var domare på det sättet skulle jag nog hoppa över det blåa.
    Och här är det tvärt om, sport är så ointressant och finns knappt i min värld.

Fast det var mer att jag skulle bli mer förvånad om vi hade 21-åriga domare i sverige än om dom hade haft blått hår....
Svar på tråden Är det möjligt att färga håret klarblått?