• Molnet

Peugeot 307 - ägare se hit!

Funderar på att köpa en ny bil men det är så mycket att tänka på! Vi är inne på att köpa en bil som vi ska ha långsiktigt och som är praktisk att ha om vi får barn i framtiden.

Vi är förtjusta i Peugeot 307:an, en mycket smart, bra och prisvärd bil. Frågan är nu bara: får man in en barnvagn i bagageutrymmet? Det ser rätt litet ut, och vi har ju ingen barnvagn att testa med!

Är det någon som äger en sån eller vet om det går att få in en barnvagn i sedan- modellen? (Alltså _inte_ kombimodellen)

• Svar på tråden Peugeot 307 - ägare se hit!
  • KvastHilda

Jag har ju ingen Peugeot 307, men väl en 306:a. Vill bara berätta att jag är väldigt nöjd med den! Har aldrig haft en bättre bil.

• clinan

mina föräldrar har en 307:a vanlig. Alltså inte kombin. Och där fick vi in min svägerskas vagn. Det är en Knorr av något slag vet tyvärr inte vilken. Och dessutom va det jätte bra plats i framsätet för barnstolen.

Dessutom är den väldigt rolig att köra :o)

Hoppas jag va till någon hjälp!

• Mamba

Hej!

Vi har en 307 kombi och jag provade faktiskt om vi fick in en barnvagn innan vi köpte den och det gjorde vi! Jag ör stört nöjd med bilen! Den är ingen typisk kombi, den känns sportigare, roligare och snyggare! Plus att man sitter brai den och det är bra med fönster och utrymme!!!

• Molnet

Någon som har en icke-kombi? Alltså en vanlig (sedan-modell)?

• clinan

du såg mitt inlägg va?? för det är en icke-kombi

• Molnet

clinan

tack för svaret,
    tänkte om det fanns fler med annan barnvagnsmodell och som kanske inte fått in den? (har ju själv ingen aning)

• Mamba

Känner ni ingen som har barnvagn? I så fall kan ni ju bara fara och provköra bilen och sedan åka hem till dem som har en barnvagn och prova lite om det funkar??

• Molnet

hehe, jo jag sa det till sambon igår på skämt.. men har ingen lust att sätta griller i huvet på nån att vi planerar barn inom snar framtid.

• asakristina

Vi har en Peugot 307 sedan (ej kombi). Har precis köpt en barnvagn (Eurobaby) och den gick i precis utan att monteras isär. Vi är väldigt nöjda med vår bil och vill helst inte byta, så vi hoppas klara oss med den även med småbarn.

• Mamba

Okej, nej då kanske det inte är så lämpligt! Jag är ju gravid och hade en vagn sedan tidigare så det var lite enklare för mej!!!

Den är snygg 307:an
    Min svärfar jobbar på Peugot Center i Vänersborg så det blir inget annant än Peugot för oss

• Molnet

asynja

OK! följdfråga: är barnvagnen Eurobaby större eller mindre än andra? omöjlig fråga jag vet, men vem ska jag annars fråga??

kanske en idé att åka förbi en barnvagnsbutik och höra om man får låna ett utställningsex att prova med

Svar på tråden Peugeot 307 - ägare se hit!