Metallsmak i munnen
Är i vecka 9 och har helt plötsligt fått en otäck metallsmak i munnen. Känns nästan hela tiden. Dessutom gör den att vissa livsmedel (har t.ex. märkt det med äpplen och apelsinjuice) smakar beskt. Någon mer?
Är i vecka 9 och har helt plötsligt fått en otäck metallsmak i munnen. Känns nästan hela tiden. Dessutom gör den att vissa livsmedel (har t.ex. märkt det med äpplen och apelsinjuice) smakar beskt. Någon mer?
Jag har för mig att jag hade metallsmak i munnen när jag var gravid, men bara några dagar om jag minns rätt.
Japp, jag är i vecka 6 och det smakar blod i min mun. Det mesta jag äter smakar däremot alldeles för sött, klarar inte potatismos, ris, pasta, bröd, pajskal etc. Jag lever på te, finn crisp, Läkerol salmiak och ost just nu.
å guud det mindes jag, att det smakade
Skönt att höra att det drabbar fler. För min del blir det bara värre och värre. Igår kväll skrev jag att det smakar metall i munnen hela tiden. Det gör det nu också, men nu smakar nästan ALLT äckligt, t.o.m. vatten! Håller på att bli tokig. Hoppas att det blir som för Pärlhyacint att det går över efter några dagar.
Borde vara i v 7 & kände för några veckor sen en stark metallsmak men det gick över snabbt.
Netallsmak är en vanlig åkomma när man är gravid! Det försvinner nog hos dig efter ett tag. Brukar vara i första trimestern som det uppträder. Sen när hormonnivåerna stabiliserar sig så försvinner det säkert!