• Yanksan

Tips på billiga mekaniker i Malmö?

Min förra tråd togs bort...

Behöver tips på mekaniker i Malmötrkten som kan hjölpa mig byta bromsskivor och styrled på min Peugeot 306. Jag köper bildelarna men behöver nån som kan göra jobbet!

Tips mottages tacksamt!

• Svar på tråden Tips på billiga mekaniker i Malmö?
  • Heoros Fan

Kvarnby,På Klågerupsvägen,Nissens bilmeck..Kommer inte ihåg exakt vad han heter.Har gjort vår bil ett par gånger..Bra pris!

• Yanksan

Tack! ska se om jag kan hitta nåt nummer dit.. Kan han fixa jobbet om jag har med reservdelar, eller vill han fixa det själv tror du?

• Jaccan

Tänk på att när man byter styrled är en hjulinställning nödvändig.

• Yanksan
    Jaccan skrev 2008-11-01 22:07:27 följande:
    Tänk på att när man byter styrled är en hjulinställning nödvändig.
    Har hört olika bud om det där, en del mekaniker säger att man måste, andra säger att de ställer in styleden så att det passar perfekt...
  • Jaccan

Man kan göra så att man mäter avståndet mellan en punkt på styrstaget och en punkt på styrleden innan man byter och sen skruvar man på den nya så att det blir samma avstånd som innan. Det blir rätt bra men aldrig perfekt.

• Jaccan

Är färdigutbildad bilmekaniker till sommmaren 09. Sen är det alltid kul att dela med sig av sin kunskap :)

• Yanksan
    Jaccan skrev 2008-11-02 20:38:25 följande:
    Är färdigutbildad bilmekaniker till sommmaren 09. Sen är det alltid kul att dela med sig av sin kunskap :)
    Du bor inte i Malmö?
  • Afro
    Yanksan skrev 2008-11-02 21:29:40 följande:
    Du bor inte i Malmö?
    Men du, finns det inte någon bilmekskola där de kan fixa det?
  • Yanksan
    Afro skrev 2008-11-02 21:42:25 följande:
    Men du, finns det inte någon bilmekskola där de kan fixa det?
    hmm kanske det ja. Värt att kolla upp!
  • Jaccan

Bor i Stockholm..Kan rekommerdera dig att kolla efter nått gymn. med fordonsprogram. På min skola tar vi 170kr i timmen och skolan debiterar för "normaltiden" det tar för en riktig verkstad att göra jobbet trots att det såklart tar lite längre tid för skolan. Påsåvis blir det väldigt billigt. Jag bytte koppling på en bil i skolan där arbetskostnaden för kunden landade på typ 800kr..=D

• Yanksan

Tusan att du inte bor i Malmö!
    Låter grymt bra med skolor! Ska kolla upp imorgon!

• Jaccan

Ja det var fan synd. Lycka till i letadet, borde väl finnas ett antal skolor i malmö.

• Jaccan

Absolut Afro. All heder och ära till dig =D

• Afro
    Jaccan skrev 2008-11-03 21:20:22 följande:
    Absolut Afro. All heder och ära till dig =D
  • Yanksan

Det är viktigt det där med vem som låg bakom idén. Afro - du borde kanske kräva lite roayalities?

Svar på tråden Tips på billiga mekaniker i Malmö?