• Solen73

Använder du fortfarande flaska med luftventil?

När kan man hoppa över de här flaskorna med luftventilerna egentligen? Eller ska man fortsätta med de så länge barnet använder flaska?
    Ska tillägga att mitt barn är 8 månader och jag har hittills använt Dr.Brown och MAM flaskorna.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Använder du fortfarande flaska med luftventil?
  • Runguska

Jag har aldrig använt någon sådan flaska. Det har gått jättebra ändå. Men vi kanske har haft tur?

• Miss Lau

Använde Dr Brown tills vi slutade med ersättning vid 18 mån.

• Dolce Vita

Jag använder MAMs flaskor, dem med luftventil, dottern är 7 månader. Tänkte köra på dem tills hon slutar med flaska

• Moonis

Vi började köra lite olika när hon va runt 8 månader (lite innan kanske) o det har gått jätte bra. Men man får testa o se för magen brukar bli bättre med gaser efter 6 månader.

• gubbenhilfe

Vi hade Mam Ultivent (?) från början men när vår som blev 6 månader och började äta välling så var flaskan för liten... Det får ju bara plats 260 ml, och med messmör i så kommer vi upp i över 320 ml... Men för oss fungerar det bra med en vanlig flaska. Vi har fortfarande Mam men med dinapp, tror jag det heter. Det är den enda han tar.

• Solen73

Mam har ju nån annan flaska som heter Drink Easy men den är utan ventil. Svårt det där....vill ju inte att det ska bli problem med magen

• LisaS

Jag använder Dr Brown till min son och han är snart 16 månader, ska använda den till han slutar med välling.

• Nathaliiiie

Vi har MAM´s flaskor, dom med luftventil !
    Men jag använder också en massa olika.. hon är som tur är
    inte så kinkig. Bara hon får sin välling så är hon glad :)

• almn

Vi använder MAM's flaskor med luftventil.
    I alla fall till välling och ersättning.
    Sonen på 2 år använder den fortfarande till välling.

Livet är en möjlighet, inte en plikt. almn.bloggspace.se
  • Crazy Baby

Döttrarna är 3,5 och 3år och vi har MAM Ultivent, der ingen anledning till att byta bara för att de blivit äldre!

Svar på tråden Använder du fortfarande flaska med luftventil?