• Kange

Varför bajsar hon grönt?

Vår 2 månader dotter har den sista veckan haft väldigt lös avföring. Nu har också avföringen blivit grön idag, något som vi aldrig sett förut.

Har någon upplevt samma sak och eller vad kan det bero på.? Tycker inte att jag ätit något som jag inte ätit förut.

• Svar på tråden Varför bajsar hon grönt?
  • A73H

Det sägs att avföringen blir grön om bebisarna är gasiga i magen. Osäker på var jag har hört det ifrån, men på mina tjejer har det faktiskt stämt! Lycka till!

• marna

Det kan vara att hon inte får i sig den feta mjölken som kommer sist när man ammar, då kan de bajsa grönt.
    Om du inte ammar har jag ingen aning, men mår hon bra i övrigt är det nog inge konstigt.
    Kolla alltid det allmänna tillståndet. Är hon slö utan feber t.ex kan det vara nåt som inte är riktigt bra.

• lill linda 82

Min kille har bajsat grönt "keso-aktigt" ända sen han kom ut...inget farligt alls. Jag helammar.

• abris

min lille kille har oxå bajja grönaktigt, frågade på bvc som sa att det KAN vara en infektion, men har dom inte feber eller är annorlunda på ngt sätt behöver man inte oroa sig.
    en annan sa att det gör dom ibland, inget att oroa sig för, men det gör man ju, minsta lilla och man börjar att undra

• mariiee

Lisa har bajast grönt och löst ända sedan hon kom hem från BB.
    Nu är hon 2,5 månader.
    Har läst att de kan vara lösa i magen upp till ett år.

• lill linda 82

abris - konstigt att dom sa det...på bb sa dom att det var väldigt vanligt att det såg ut så..(?)

• mammamasken

Skrev nyss ett inlägg om just samma sak, innan jag hade läst ditt. Min son har också börjat bajsa grönt och dessutom är det helt vattnigt. Jag oroar mig för detta även om bvc säger att det är normalt. Det borde ju gå över snart tycket man.

• 70an

Var själv på BVC förra veckan och frågade om just detta. Min son på 2 månader har nämligen grön färg på bajset. Hon sa att om man ammar så kan det bli så om man dricker kaffe. Och om man ammar eller har ersättning (som jag) så kan det bero på att de sväljer mycket luft. Hon sa även att de kan få grönt bajs om de har en infektion i kroppen, men hon sa att det märker man ju oftast på något annat sätt......

Svar på tråden Varför bajsar hon grönt?