• mästerkatten

Hotell nära Suvarnabhumi Airport i Bangkok.

Vi ska ha ett stopover i Bangkok på vår hemresa från Nya Zeeland. Kommer att stanna 2 nätter i Bangkok. Eftersom vi anländer sent ca kl 23 och reser med en 1½-åring vill vi gära bo på ett hotell nära flygplatsen. Någon som har ett tips?

• Svar på tråden Hotell nära Suvarnabhumi Airport i Bangkok.
  • raspberryrevolution

Men visst finns det hotell på flygplatsen. Har inte själv varit där, men har kompisar som stannat på hotell på/intill flygplatsen.

• mästerkatten

Har kollat lite på Miracle Hometel Hotel och The Park 9. Någon som bott på dessa? Eller andra hotell ni kan tipsa om?

• mästerkatten

Hur har ni tagit er till och från flygplatsen med små barn? Vad är säkraste sättet?

• bohusbebis

Förresten så är det billigare att boka via internet (minst 2 dgr i förväg) än att boka på plats.

• bohusbebis

Förresten, välj inte ett hotell nära flygplatsen om ni har två nätter i bangkok. Då ser ni ju inget av stan!! Välj ett hotell nära Skytrain (fräsch "t-bana" ovan staden, svalt sätt att ta sig fram, otroligt smidigt) så ni kan shoppa (svalt å skönt i shoppingcentren - MBK är väl kanske det "bästa") eller strosa på stan! Det tar ca 30-45 min in till stan m taxi, det är värt det även mitt i natten. Nya flygplatsen är just - ny, finns inte så mycket kul däromkring.

• bohusbebis

Vi har bl a bott på detta hotell m då 1,5 åring. Samma sida stan som flygplatsen, enkelt men säkert å helt ok - med utomhuspool på taket. Ligger mellan två skytrain-statn

www.hotelthailand.com/bangkok/rexhotel/

Tips om ni inte vill gå i shoppincenta, ta skytrain till en av ändhållplatserna, kommer inte ihåh just nu vad den heter, och gå ca 200 m till floden å hoppa på en "flodtaxi", kostar nästan inget. Hoppa sen av vid nån grönsaksmaknad eller palatset å ta en annan flodtaxi tillbaka. Det älskade vår kille!

• mästerkatten

Ok tack för tipsen! Det som vi är lite fundersamma kring är barnsäkerheten i trafiken... Alltså hur säkert är det att åka taxi i Bangkok utan bilbarnstol? Kanske lite orolig, men hur har ni gjort?

• bohusbebis

Barnsäkerhet i bilen = 0. Många bilar har inte ens säkerhetsbälte. Bara att hålla barnet i famnen å inte tänka så svenskt. Men jag tycker dock att de kör rätt ok i Bangkok. (å det kan sitta en mamma, 2 småbarn å en mormor på en moppe!!!)

• Lillaludd

Tycker också ni ska bo i stan, ta deras taxametertaxi vid taxistolpen utanför flygplatsen (finns t om stora jeep-varianter) alt dyra alternativet med limousine service de har nästan alltid bra bilbälten och vi brukar ha sonen i bärsele på magen. Sedan kan ni boka säkert med hotelthailand.com eller sawadee.com, alltid billigare genom dem än att boka på plats. Nära skytrain är ett måste oavsett om ni vill shoppa eller besöka en park/Zoo.

• cillae

Vi bodde en natt på ett hotel ca 5-10 min fr flygplatsen, skittråkigt! Finns inget att göra, vi var där hela dan med, vi tog taxi till ett Tesco Lotus och det tog väl typ lika länge. Jag tycker också dom kör rätt ok, vi hade en bebis på 7 mån och en på 3 år med oss. Åk in till stan ist och bo där. FÖr att inte tala om alla flygplan och startade dygnet runt typ ett i minuten som dånade över oss.

Svar på tråden Hotell nära Suvarnabhumi Airport i Bangkok.