• Leilaz

Vilken febertermometer är bäst?

Har väl tänkt köpa en sån där man kollat tempen i örat på bebben sen och ärligt talat har vi aldrig haft nån alls hemma. Skulle ju vara bra att veta om man själv har feber eller inte ibland också.

Vilken sort är bäst, har ni nåt speciellt märke ni tycker är bra?

Ska helst inte kosta multum om det går att undvika. Nån som vet om de har sånt på Gekås i Ullared???

Såg en på Apoteket som kostade 600 spänn och det är lite i värsta laget för mig...då får det nog bli en rumpometer istället, även fast det inte är lika trevligt

• Svar på tråden Vilken febertermometer är bäst?
  • Challe N

Jag har en kompis som köpte en örontermometer på Gekås, men den var värdelös.. Mycket där är ju bra, men ibland kanske man inte ska köpa det billigaste.. De kanske har vissa där som är ok och andra inte..

Vi har en "rumptermometer" till våran tjej.. Håller med om att det inte alltid är så trevligt.. Lite gnäll och skrik varje gång, men det är ju tydligen det bästa..

• Challe N

Förresten så finns det ju sånna som man antingen kan använda i rumpan eller i t.ex armhålan (då ska man lägga till ½ grad) Kanske inte så fräscht att använda den till både och, men det är kanske inte så farligt om det bara är bebben som haft den i rumpan, och dessutom tvättar man ju ändå av den.. Det är ju bara armhålan man ska sätta den i..

Svammel, svammel Lycka till med ditt köp iallafall!!!

• ronja 769

Vi har köpt en digital napptermometer, men jag vet inte om den är särskilt bra. Den ser ut till att vara bekväm för bebben.

• Foxy1

Hoppa över örontermometern! Vi har en sådan (och det är INTE den billiga varianten) och den visar olika varje gång. Väldigt svårt att få rätt temp. Opålitlig helt enkelt. Kommer själva att skaffa en vanlig termometer till lillskruttan. Napptermometer har jag också hört är opålitliga. Tyvärr. Var inne på att skaffa en sån eftersom det ju verkar himla praktiskt.

• Jeanina

Vår dotter har varit sjuk och har legat på sjukhus väldigt mycket,och där tog dom alltid tempen i armhålan.Vi tyckte det funkade jättebra och dessutom tyckte hon inte att det var så obehagligt som det är i rumpan.Skippa örontermometern,den är jättesvår att få rätt temp med.Lycka till!!

• knyttan

Finns det ingen med goda erfarenheter av örontermometer? Hade också tänkt köpa en sådan, för jag kommer inte att klara att ta tempen i rumpan på vår bebis, har alltid hatat det själv...
    Resonerar som så att det är bättre att det slår på en halv grad än att inte ha en aning...

• ludicrous

Napptermometer måste ju vara jättejobbiga??
    Man måste ju få ungen att ha den under tungan i 1½ min eller vad det är..
    Jag tror att öron är bäst. :)

• annagravid

Hej på er!

Vi har vart på apoteket o köpt en till örat för 600 kr, funderade på napptermometer, men sen kom jag på tänk om bebisen inte tar napp, de gjorde varken jag eller min sambo när vi var små, så vi har aldrig använt de o de kanske går i arv :D

• SandvikenMamma

Som sagt: Örontermometer är _väldigt_ opålitliga.

• Frippa

Den örontermometer som finns på apoteket är den som jag har fått rekomenderad att använda (av öronvarianterna). Jag har för mig att det är Braun och kostar runbt 600 kr.

Svar på tråden Vilken febertermometer är bäst?