2mm nackuppklarning
har varit och gjort KUB och fick en låg risksiffra. men nackuppklarningen var 2mm och det är väl ganska mkt ändå? ni som gjort KUB, hur har det gått för er?
har varit och gjort KUB och fick en låg risksiffra. men nackuppklarningen var 2mm och det är väl ganska mkt ändå? ni som gjort KUB, hur har det gått för er?
Men gudars.
vad menar du?
2 mm är inom normen. De skulle sagt till annars.
tack! inom vilka intervall räknas som normalt?
Tror att de sa att upp till 2,5 är inom normen.
Vår bebis hade också 2,0 och de sa ingenting. Vi fick också en låg risksiffra.
Ut kom en frisk liten flicka.
Bra länk - minus det evinnerliga risktugget förstås.
nej! då skulle väl frågan väl inte kommit upp!
Hoppar in här lite eftersom vi hade liknande funderingar . Pratade precis med den BM som gjorde KUB med oss igår. Hon förklarade bra. Mina 2,3 mm i v.13+1 var en helt normal nackspalt enligt henne, även om det låg i den övre regionen. Så länge det ligger inom normalspannet (95%) så varierar inte risken särskilt mycket. Dessutom hade jag mycket fina blodvärden som gav låg risk totalt. Om det hade funnits någon tendens till avvikelse (med utgångspunkt från det som kollats) oavsett av vilken anledning (nackspalt, blodvärden etc) så får man mycket sämre resultat. Självklart var det ingen garanti för något, men det vet jag självklart - det är en riskbedömning, inget annat - men hon tyckte jag skulle känna mig lugn och trygg med mitt mycket fina resultat. Antar att du kan göra det med. Fast lite oroar man sig så klart ändå
Blev mycket trevligt bemött. Tyckte inte jag var fånig på något sätt. Ofta är det ju så....man hinner inte tänka så långt när man väl sitter där. Frågor poppar upp efter hand.
Nån som kan hjälpa?? Fattar noll. Gjorde kub test för några veckor sen, nackspalten var 1, 8mm och resultatet från blodprovet: 1:155 ????? Fyller 35 innan bf
Nackuppklarningen eller vad det nu heter
Är det hög eller låg risk??
Orolig att barnet är sjukt, vill inte göra fvp...
Man drar väl gränsen vid 1:200, under det är hög risk och över det är låg risk. Men FVP är väl frivilligt att göra så vill du inte är det ju bara att låta bli. Sen tror jag siffrorna ändras beroende på ålder på mamman med. Gick inte din barnmorska igenom resultatet med dig?