• Velour

Spontan självantändning

Ja, jag lägger den hellre i Ockult än i Vetenskapligt. Sen om moddis vill flytta tråden så är det upp till honom/henne.

Men tror ni på det? Att människor helt plötsligt börjar brinna utan någon synlig förklaring?

Jag tycker att det är sån jävla humbug som det bara kan bli!

• Svar på tråden Spontan självantändning
  • EMR

Såg nån dokumentär för åratal sen där man vetenskapligt testade tesen med hjälp av döda grisar (svin och människor är ju som bekant lika) och jag minns inte detaljerna men man lyckades få svinkroppen att förbrännas av sig själv. Grejen var dock att ingen så klart bara börjar brinna och på så vis avlider, det är en myt. Snarare handlar det om att nån dör av naturliga orsaker och sen under vissa mycket speciella omständigheter som jag inte minns kan kroppen/liket antändas och pyra tills det är förbränt. Antar att man kan googla på det. Jag minns som sagt inga detaljer, så jag kan ha återberättat lite fel.

• qattla

Att en levande människa kan börja brinna är i mina öron fånerier. Däremot så avger ju döda människor värme när de förmultnar så under väldigt speciella förhållanden så kanske något sånt kan hända (även om jag inte riktigt vet hur).

Jag har aldrig hört om självantändande människor förut så det där måste jag nog kika lite närmare på, hur som helst.

Svar på tråden Spontan självantändning