Var hittar jag bra burkar till min barnmat?
Jag undrar hur alla ni andra som gör egen barnmat förvarar den? Jag har svårt att hitta bra, lagom stora burkar.
Tacksam för häp med detta!
Jag undrar hur alla ni andra som gör egen barnmat förvarar den? Jag har svårt att hitta bra, lagom stora burkar.
Tacksam för häp med detta!
Jag tog vanliga engångsmuggar och drog sen en fryspåse om den. Det är jättelätt att klämma ut matklumpen och värma den. Och billigt också.
Jag använda barnmatsburkar - hade sparade såna och de funkade toppenbra att frysa i.
För att vara på den säkra sidan (glasburkar kan ju spricka) så fryser man maten i burken först, å sätter på locket sedan.
Men jag frös min egen barnmat på det här sättet i flera månader - och satte på locket innan jag stoppade in i frysen och ingen burk har spruckit för mig.
Har jag också undrat ...
Använder barnmatsburkar och sedan har jag köpt plastburkar på ikea. Rymmer 4 dl tror jag så de tar ju onödigt stor plats i frysen.
jag använder bullformar som jag fryser in mat på.Klickar i typ en dl å ställer dom på en bricka när jag fryser in dem. Sen lägger jag dem i en fryspåse. Men jag har oxå undrat om det går å frysa in glasburkar.
på babyproffsen ha dom burkar till barn mat
Jag vet npgon som frls in i sådana där bullformar engångs!
Vi fryser in maten i iskuber, sen knackar vi ur kuberna och stoppar dem i fryspåsar. Funkar riktigt smidigt och man kan variera innehållet i maten enkelt vid uppvärmning eftersom vi fryser in morot, potatis, kyckling, m.m. var för sig.
Vi gör som PerG, fryser i iskuber (Coop har stora isformar) och knackar ur dem i fryspåsar när de blivit genomfrusna. Vi gör frikadeller också, de lägger vi i gladpack i portionsstorlekar (6 frikadeller i varje för tillfället) och gör som små plastpaket, sen lägger vi alla plastpaketen i en påse.
Jag fryser in i köpta burkar som har lock för att jag vill använda dem men eg är iskuber bättre. Man kan dosera lättare. På Granit har de bra burkar tycker jag t.ex. när vi går bort: två kuber av en grej och en av något annat så blir det bra mat och utan läckage...
Jag använder gamla barnmatsburkar, perfekt att ta med sig de hinner tina i väskan. Eller bullformar då mina äter mycket så isfack blir för lite.
Vi köpte små, runda, genomskinliga plastburkar med vita lock, jag tror att det kallas geléburkar. Dessa fanns på clas ohlsson och COOP Forum. Mycket praktiska!