• Emeraldy

Hur sätta upp speglar på väggen?

Jag har tre speglar jag vill få upp på väggen, men jag vet inte hur jag ska göra? Det är speglar utan ram (tänk er spegelvägg á la 80-tal - såna speglar är det )

På spegelväggstiden var det ju som fästen runt hörnet på spegeln, men jag vill kunna sätta upp dem "osynligt". Nån som har nåt tips?

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Svar på tråden Hur sätta upp speglar på väggen?
  • épouse

Jag rekomenderar spegelskena.
    www.handlaonline.se/gsab rulla i rullmenyn kategori till spegelinfästning. Där har du en del men snyggast blir det med spegelskena.

• Ella29

Kanske någon form av dubbelhäftande tejp, stark sådan. Förstör kanske väggen bakom men ändå en ide.

• Emeraldy
    épouse skrev 2008-10-30 14:10:11 följande:
    Jag rekomenderar spegelskena.www.handlaonline.se/gsab rulla i rullmenyn kategori till spegelinfästning. Där har du en del men snyggast blir det med spegelskena.
    Jag hittar ingen spegelskena?

Just nu lutar det mest åt en vanlig tavellist, som speglarna får stå på.

Dubbelhäftande tejp vågar jag inte...
  • paola

om du har en slät vägg så kan du ju limma fast dem..med rätt lim då givetvis...

väggen bakom blir ju inte så fin efteråt men de e bara till att bredspackla sen

• Emeraldy

Men vågar man verkligen limma eller tejpa? Det är ju rätt tunga speglar ändå...

• Tomase

limma upp den om du inte tänker flytta på den, använd tex pl600 sen får du troligen riva väggen om du ska ha ner den,för det sitter som s"#%¤an

Svar på tråden Hur sätta upp speglar på väggen?