• Anonym (ledsen)

varför känner jag mig inte gravid, v30?

jag är i v 30 och känner mig inte gravid, jag är överviktig så någon direkt mage har jag inte, även om folk runt omkring säger att det syns.

sen så sparkar den lille i magen inte så mycket och väldigt svagt, vilket jag finner oerhört jobbigt men det finns ingen som kan hjälpa mig har gjort många UL och inget var ovanligt eller så. bebisen hickar mycket av och till, och de sparkar jag känner är neråt i buken i bäckenet.

jag har även en UVI som jag har dragits med sedan v 23 och jag äter Furadantin nu för resten av graviditeten och jag är sjukskriven på heltid.

jag tycker jag ringer till min BM varje vecka och tänker bara på hur jobbig hon måste tycka att jag är, men hon är ju den enda som kan ge mig "rikiga" svar.

• Svar på tråden varför känner jag mig inte gravid, v30?
  • Anonym (ledsen)

snälla någon

• lillynea

För mig var det också en tröst att kunna ringa BM och få lyssna på hjärtslag när jag var orolig. Jag hade moderkakan i yttervägg vilket gjorde att jag inte kände så mycket rörelse.

• Linny

Du har inte moderkakan i framvägg? Då känns ju sparkar mindre. Är man överviktig så syns ju magen inte lika mycket och du kanske ändå är en av dem som skulle ha en mindre mage, för att du kanske bär barnet långt in? Själv är jag en sådan som bär barnet extremt långt fram men det är så himla olika. En del, trots att de är smala, får inte mage förrän efter v. 25.

Prata med din oro med BM och om hon inte visar förståelse så tycker jag du ska byta. Om du är orolig så ska du få känna stöd av din BM Kanske kan du komma och lyssna på bebisen oftare?

• Anonym (laila)

Jag tycker inte att du ska bekymra dig över att verka jobbig inför BM. Det är trots allt hennes jobb att svara på dina frågor.

Vissa barn är helt enkelt lugna och stilla inne i magen och det behöver absolut inte betyda att barnet inte mår bra. När lillen sedan vänder på sig så kommer du kanske att känna sparkarna mera då dessa blir upp mot revbenen.

Grattis till bebisen och försök att bara slappna av och njuta av lugnet innan stormen. ;)

Lycka till!

• Anonym (ledsen)

jo jag har moderkakan i framvägg och jag har en bakåtvriden livmoder vilket gör att den lutar fram mot magen.

när vänder sig bebisen? när känner BM efter? jag känner ibland sparkar mot revben och magsäck men det hör till den extrema ovanligheten.

jag tror att det är så att min lille i magen är lugn, men det känns så jobbigt att höra av vänner att deras är så vilda och dom glädjer sig till när det är lugnt i magen.

• Linny
    Anonym (ledsen) skrev 2008-10-30 15:15:02 följande:
    jo jag har moderkakan i framvägg och jag har en bakåtvriden livmoder vilket gör att den lutar fram mot magen.när vänder sig bebisen? när känner BM efter? jag känner ibland sparkar mot revben och magsäck men det hör till den extrema ovanligheten.jag tror att det är så att min lille i magen är lugn, men det känns så jobbigt att höra av vänner att deras är så vilda och dom glädjer sig till när det är lugnt i magen.

Då är det inte så konstigt att du känner bebisen mindre..

Bebisen, om den alls vänder sig, gör det oftast från v.32 och framåt. En del tidigare och en del senare.. En del är ju lugnare i magen, men jag förstår att det är en klen tröst när du är orolig. Jag är i v.30 och även om min är rätt vild så känner jag aldrig sparkar mot revben eller magsäck som så.. Livmodern i v. 30 är ju inte ens i närheten av revbenen ännu.. Jag känner buffarna utåt (men jag har inte moderkaka i framvägg) eller ned på kissblåsan.

Min BM kände för några dagar sedan, då jag var i 29 för första gången efter hur bebben låg.. Den låg med huvudet upp..

• Anonym (ledsen)

ok då kanske BM känner hur bebisen ligger nästa vecka när jag ska till henne. men jag trodde att sparkarna skulle bli starkare ju älder bebisen blev jag har kännt sparkar sedan v 18, men dom har varken ökat i styrka eller frekvens.

• Anonym (laila)

Tänk också på att ju senare i graviditeten desto trängre blir det inne i livmodern. Barnet har ju liksom inte lika mycket plats att sparka på i slutet som i början.

Svar på tråden varför känner jag mig inte gravid, v30?