pumpa paj...är det gott??
Tänkta att jag skulle pröva mig på att göra en..men undrar om det är värt det?
Annat som är gott då? Vad ska ni äta till halloween?
Tänkta att jag skulle pröva mig på att göra en..men undrar om det är värt det?
Annat som är gott då? Vad ska ni äta till halloween?
mmm pumpa paj ät jättegott...dock aldrig ätit det i Sverige utan bara i USA..
Kan säga att lyckan var att gå på pumpafestivalen och äte pumpapaj, pumpapizza, pumpafudge, pumpaglass, pumpagodis, mmm pumpa i alla dess former
Tränger mej in med en konstig fråga, smakar det mycket pumpa? Vissa saker smakar ju inte alls som innan tillagning.
Det beror nog lite på vad man gör efter för recept. Första gången jag gjorde pumpapaj, så blev det ingen hit, direkt. Då tog jag receptet från en gammal kokbok vi hade hemma. Det blev en jätte märklig konsistens på pajen.
Men sen köpte jag en bok med Amerikanska pajer i ... och den är skriven av en amerikanska, har jag för mig. Hur som helst, så testade jag pumpapajen som fanns recept på i den boken ... och Gud, vilken skillnad.
Det var faktiskt riktigt gott. Enligt det receptet så ska man servera pajen med vispgrädde smaksatt med syltat ingefära, men det går nog bra med vanlig grädde bara också.
Jag tänkte göra den pajen nu till Halloween. 
Du skulle inte vilja göra besväret att skicka över receptet =))
Va snällt =))
Vill också gärna ha recept på pumpkin pie
Ok ... här kommer receptet ...
Googla amerikansk pumpapaj så dlär ni få en massa. Jag har provat några sorter och föll för ett där man har lönnsirap i. Dessvärre har jag inte kvar receptet men det lär nog finnas på nätet det också om man letar. Gott är det i alla fall med pumpa paj! :)
Tack så mycket för receptet!!
Ska provbaka i morgon om jag hinner... Tack!