• Anonym (Lite sugen)

Kan en dildo med vibrator vara farligt för fostret?

Har sedan början av min graviditet inte vågat använda min vibrerande dildo, men nu börjar jag bli vääldigt sugen. Kan det vara farligt för fostret? När den vibrerar alltså?

• Svar på tråden Kan en dildo med vibrator vara farligt för fostret?
  • Anonym

Jag använde min igenom hela graviditeten och min son har inte tagit någon skada av det

• Anonym

Om ljudet av vibrationen är för högt för att du själv ska kunna ha den vibrerande mot käke/tinning så kan man undvika vibrationerna eftersom det fortplantar sig i ben. Men om ljudet är så lågt att du inte känner av det nämnvärt så är det ok.

• Anonym

jag ahr tre barn och ingen av dem verkar ha några men av dildon *s*

• Anonym (Lite sugen)

Okej tack för ditt svar. Tänkte nämligen på en sån sak att dom inte rekommenderar en gravid kvinna att ställa sig på ett "skakbrä" på gymmet.

• Anonym
    Anonym (Lite sugen) skrev 2008-10-30 17:43:15 följande:
    Okej tack för ditt svar. Tänkte nämligen på en sån sak att dom inte rekommenderar en gravid kvinna att ställa sig på ett "skakbrä" på gymmet.
    fast då skakar hela du..

Nu vet jag inte hur stor dildo du har, men inte skakar hela du av den *s*
  • Eisa
    Anonym skrev 2008-10-30 17:44:50 följande:
    fast då skakar hela du..Nu vet jag inte hur stor dildo du har, men inte skakar hela du av den *s*
  • Anonym (Lite sugen)
    Anonym skrev 2008-10-30 17:44:50 följande:
    fast då skakar hela du..Nu vet jag inte hur stor dildo du har, men inte skakar hela du av den *s*
    Hehee, nej men de känsligaste delarna skakar ju. Det vore en annan sak att skak armen eller huvudet, men nu när det är där nere det skakar så lev jag lite fundersam.
  • Anonym

Anonym (Lite sugen) skrev 2008-10-30 17:43:15 följande:

Det gör de nog mest utifrån försiktighetsprincipen, det är ju en relativt ny träningsform och man vet inte hur det skulle kunna påverka utvecklingen av fostret.

Men ljud fortplantar sig genom ben, så en vibrator skulle kunna ge hörselskador.
  • Anonym

...och jag vågar nog lova att skakningarna från en dildo INTE påverkar fostrets utveckling.

Svar på tråden Kan en dildo med vibrator vara farligt för fostret?