• Anonym

Alla ni som har lägsta nivå i föräldrapenning...

Hur mycket tar ni ut i månaden?
    Hur mycket får er partner ut efter skatt?
    Eller har ni andra inkomster? Hur mycket lever ni på?

Tror jag kommer få lägsta, vill vara anonym om detta..

• Svar på tråden Alla ni som har lägsta nivå i föräldrapenning...
  • Anonym

Hej! Jag får ut ca som lägstanivå, tar bara ut någon dag i veckan. Vi bor i ett nytt hus, min man får ut 17000:- eft skatt. Vi klarar oss super! Vi är mycket ekonomiska, inte snåla. Vad har ni för levene?

• Anonym

Glömde, jag får ut 4000:- ca eft skatt. Mina pengar går till sparkontot direkt så vi sparar 4000:-/månad alltså.

• Anonym

Jag tror att vi med min lägsta nivå + barnbidrag + sambons lön kan få ut cirka 16-17 000
    Men då har vi bara hyra + räkningar på 8500
    Så 7500-8500 till mat + övrigt

• Anonym

Då har ni det riktigt bra ju ;) Finns tom utrymme för sparande. Tror vi har räkningar som er + en tusenlapp kanske.

• Anonym (jag)

jag har 4.200 och mannen ca 20.000, klarar oss kanon

• Anonym

Mm..kanske är ok ändå
    Så svårt att veta hur det blir med ett barn i hushållet

• Anonym

jag har lägsta nivån och tar ut fem dagar o får ut ca 3000+1050 för barnbidraget och min sambo får ut ca 15000 efter skatt o vi har hyra o räkningar på ca 9000 o jag tycker vi klarar oss o våran tjej är 5 månader

• Anonym

Kan väl säga att vi har haft kanske 5-7000kr i mån att leva på och just nu är maken arbetslös. Innan har det gått bra men nu får vi se. Vi är bara lite ekonimska. Handlar inte nya kläder jämt eller går ut och äter. Och är försiktiga med onödiga utgifter. Annars går det jättebra.

• Lia och bäbisen
    Anonym skrev 2008-10-30 19:21:46 följande:
    Hur mycket tar ni ut i månaden?Hur mycket får er partner ut efter skatt?Eller har ni andra inkomster? Hur mycket lever ni på?Tror jag kommer få lägsta, vill vara anonym om detta..
    Nu har jag börjat jobba, men när dottern föddes och under nästan ett år efter det så hade jag ingen inkomst, eller ja lägsta nivån då, men jag tog inte ut nåt alls.
    * Jag tog inte ut nåt alls.
    * Min sambo tjänade ca 16 000 efter skatt. + Barnbidrag såklart.
    * hade räkningar runt 8-9000 var månad.

Klarade oss utmärkt! ja, annars hade jag tagit ut mina dagar, nu kändes det bara meningslöst, bättre o spara dem så sambon kan utnyttja dem eftersom vi tjänar mer på det. han tog t.ex. dagar i samband med att vi flyttade och han då var tvungen att vara arbetslös ett tag, han tog några veckor när jag pluggade, lite strödagar, samt att han kan plocka ut i samband med sommarsemester sen vilket skulle vara guld eftersom jag är lärare och har långledigt då ju!
Svar på tråden Alla ni som har lägsta nivå i föräldrapenning...