• Okänd gäst

Hur länge är de i trotsåldern?? Orkar snart inte mer!

Tösen har nu hållit på o trotsat i snart ett år! Börjar bli smått galen. Ibland så tror man att nu har det gått över men så dan efter så blir det ännu värre än innan

Hur länge har era barn hållt på?

• Svar på tråden Hur länge är de i trotsåldern?? Orkar snart inte mer!
  • Alle

Från ca 2 och uppåt

Skämt åsido - trotsåldern har många åldrar.
    Mitt tips är att du köper Trotsboken - där finns många råd och tips.

Det kan ALDRIG bli för mycket glitter!!!
  • Shirley

Av och till hela tiden, typ

Väntar 6:e barnet :)
  • Okänd gäst

Haha ja det lät ju uppmuntrande

• Okänd gäst

Trotsboken? Ok så den har hjälpt dig o hantera situationen bättre? för snart vet jag inte vad jag ska säga eller göra inget verkar bra liksom...

• Leone i Västerås

Mina barn är mellan 18 månader och snart 19 år, och jag tror ta mig sjutton att de är i "trotsåldrar" hela tiden. Bara olika saker  att trotsa om beroende på ålder!

Fast det är kul med barn

Mamma till fyra underbara barn på jorden och två i himlen
  • humbela giz what ever u call me

tills dom flyttar hemmifrån och blir föräldrar själva.
    Ngn sa: det finns ingen trots, det är bara föräldrar som skyller på trots för att dom inte kan sätta gränser för sina barn.
    Holly crap vilket bullshit..... det börjar vid 3 månader och sen eskalerar det i massa fräna faser, just när man tror sig att man kan hantera den pågående så kommer en ny.
    Tur dom är söta när dom väl sover iaf

//Giz elak 3 barns mamma och farmor
    (jepps jag lutar mig snällt tbx, ler åt min son och säger: såååååå gjorde aldrig du när du var liten.)

• Shirley

Hehe nej skämt åtsido. Men våra har haft olika perioder, just nu är vår 4 åring värst. Sonen som blir 7 kan han med, men han är inte på samma sett, han går att disskutera mera med, dottern på 4 bara gapar när hon sätter den sidan till. Så även om det finns trots i allra åldrar så tycker jag det är lite lättare iaf när dom blivit större för man kan disskutera om saken på ett annat sett. Men jag antar att jag kommer ta tillbaka det sen när vi kommer ha 6 tonåringar samtidigt.

Okänd gäst skrev 2008-10-30 19:39:19 följande:
    Haha ja det lät ju uppmuntrande
  • LuMa

Hela livet är väl en enda stor trotsålder?

• humbela giz what ever u call me

shirley: jag lovar att du kommer ta tbx det både 1 och 2 gånger.

Spec om det är tjejer.... pojkarna har faktiskt inte vart så hemska *oj tror seniliteten slog till*
    Jag har hellre 10 3-4 åringar än 1 tonåring.
    fasar när min brat kommer upp i tonåren, hon är 5 nu och är värre än värsta fjortisen.
    humör utan desslike och envisare än varenda åsna på denna jord.

Svar på tråden Hur länge är de i trotsåldern?? Orkar snart inte mer!