• Happy76

Vatten/svullnad i fötter, ben och händer efter förlossningen??

Ni som hade mycket vatten/svullnad i fötter, ben och händer den sista tiden, hur snabbt försvann det efter förlossningen?? Jag är innerligt trött på att gå med klumpar till fötter och ben... Har hört att det kan variera mycket, men flera veckor innan överflödigt vatten försvinner ur kroppen.

Varför samlar kroppen på sig vatten och blir svullen förresten? Har det någon som helst funktion?

• Svar på tråden Vatten/svullnad i fötter, ben och händer efter förlossningen??
  • Morfen

För mig försvann allt vatten inom två veckor och jag var en rejäl vattenmelon med elefantfötter och händer som bratwürsts.
    Det är väl, som du säger, väldigt olika hur snabbt det försvinner men du kommer säkert känna dig lättare redan direkt efter förlossningen eftersom magtyngden försvinner och inte belastar.

• Tissan

Vet inte hur snabbt det försviner men gör som jag brukar när folk skriver om svullna ben och fötter. Plocka hallonblad, torka och gör te på detta. Jag förlorade 1,5 kilo i vatten bara efter två dagars drickande. 3 koppar per dag. Hur skönt som helst när man kunde ana hälsenorna igen. Visst samlar man på sig vatten ändå men inte alls lika mycket. Prova! Det kanske funka för dig åxå!
    Lycka till!

• Hallonröd

Käka vattenmelon...det är vätskedrivande har jag läst
    Fast jag vet inte hur mycket man måste äta men säkert en halv varje dag...typ...eller låter det mycket...??...

Jag har käkat det och fick springa o kissa jättemycket men nu har jag glömt bort det så jag ska köpa hem massor med vattenmelon igen och börja äta det regelbundet .

• Happy76

Ja vattenmelon är ju gott dessutom! Hallonbladste ska jag oxå testa då! Kan inte det sistnämnda vara ngt som får igång förlossningen oxå? Eller iaf ett av de sätt som brukar rekomenderas att testa iaf...?

• Alicia05sMamma

För mig försvann allt direkt efter förlossningen, så när vi åkte hem dagen efter så fick jag äntligen på mig mina vinterskor.

Fördelen så med att föda på sommaren är ju att man kan gå barfota eller i tofflor/sandaler.
    Jag fick Alicia i början av mars så de blev lite svårt med sånna skor. Innan Alicia föddes så var jag inne i 3 veckor *suck* pga att fötterna var så svullna att jag inte fick på mig några skor alls.

• Alicia05sMamma

Hallonröd: Hur kan vattenmelon vara vätske drivande när den innehåller så kopiöst med vatten själv?? *undrar*

vindruvor,gurka, vattenmelon innehåller ju alla mängder med vatten. Det blir väl mer så att man samlar på sig en massa vatten i kroppen. Eller har jag fel?

• Hallonröd

Bebis2005:

Ja jag vet...låter dumt kanske
    Men man samlar inte på sig vatten i kroppen för att man dricker mycket vatten eller äter sånt som innehåller vatten...det är nåt annat som gör att det blir så...men jag minns inte vad...vet att jag läst om det iallfall

• Alicia05sMamma

Hallonröd: Ok

Ja de låter ju lite underligt iaf. Min bm sa till mig att jag skulle ta de lite varsamt med vindruvor, melon & sånt som innehöll mkt vatten. Jag blev helt galen i frukt under graviditeten & åt massor Därav tyckte jag de var lite underligt det du skrev. Men de finns ju alltid en möjlighet att det är så. Min bm var lite vimsig i knoppen

• Hallonröd

Bebis2005:

Jaha...sa hon det....?...nä men hon har väl rätt kanske...

Gud jag blir galen, var ute på nätet för att försöka hitta nåt om det här men hittade inget bra...det här måste lösas... ...eller vad säger ni...?...

• Sunshine78

Efter någon dag fick jag på mig skorna och efter en vecka förlovningsringen

• Alicia05sMamma

Hallonröd: Ja jag vet inte hur mkt jag ska förlita mig på min bm jag? Hon var som sagt VÄLDIGT vimsig Men nog skulle de vara intressant att veta alltid

• Happy76

Ja förlovningsringen har man inte haft på ett tag. Men det är tur att det är sommar så man kan ha sina flip flopsandaler, ananrs hade jag inte heller kunnat gå ut!

• steffo trish

Hej!
    Ville bara säga att jag har hört att man ska dricka mycket vatten för att motverka vattensvullnader.

• Kirste

Man ska försöka dricka mkt vatten när kroppen samlar på sig vatten i fötter och händer!
    Min BM sa att äta mkt vattenmelon samt annan frukt som innehåller mkt vatten!

Svar på tråden Vatten/svullnad i fötter, ben och händer efter förlossningen??