• Silverkatten06

Bollhav hemma

MIn smarta mamma kommer idag hit med 100 bollar av den sort man gör bollhav med, men inget att lägga dem i. Nu måste jag nog skaffa nåt illa kvickt eftersom sonen (2år) hela kvällen besviket ropat "bollhav, bollhav" Fundersam

Men frågan är vad som är smidigast? Funderade på en liten uppblåsbar pool, men å andra sidan vore det ju kanon om det gick att "stänga" bollhavet så att man kunde stuva undan det när det inte används.

NÅn som har några smarta idéer?

• Svar på tråden Bollhav hemma
  • NinnaW

Vi har en liten uppblåsbar pool med 2 (eller3?)förpackningar med bollar. Mycket uppskattat!

• MrsMia

en lekhage med "nätsidor" har funkat bra här hemma, men tyvärr gick det väl åt ca 800 (!) bollar för att täcka golvet någon decimeter.. Då har vi iofs hage modell stoooor för tvillingarna.

• Silverkatten06

Står de alltid framme? Eller hur gör ni när det inte används?

• Mia118

Jag plockar undan ibland...I med alla bollar i ett par sopsäckar o upp på vinden...

• Lilla näktergal

Sonen hade ett bollhav när han var 1 år och vi hade det framme läääänge, flera flera månader. Det var jätte uppskattat av alla kompisar också. Visst det blev rätt mycket bolljagande...men det var det värt! Vi hade skit skoj bara med bollarna också, rullade och kastade mycket. Vi hade en liten uppblåsbar pool och 100 bollar.

• Silverkatten06

Får kolla efter en uppblåsbar pool imorgon. Undrar om det ens går att få tag på så här års?

• Tvillingmamma2007

Vi har en uppblåsbar pool med 300 bollar i åt våra killar! Den har stått framme nu sen i somras och är väldigt uppskattad! Köpte en ny pool för ett tag sen (de bet sönder den första och efter ett par lagningar så sprack den i en söm så köp två på en gång )och tror att det alltid finns då man ju kan ha dem till bollar bland annat ju och inte bara att bada i...om vi ska plocka undan den så tror jag att vi häller bollarna i sopsäckar helt enkelt.

• Silverkatten06

Får jag fråga var i huset/lägenheten ni har era bollhav? Jag vet inte om jag är så sugen på att ha det konstant stående i vardagsrummet och i sonens lekrum får det inte plats det är inte så stort.

• Lilla näktergal

Vi hade vårt i vardagsrummet och när vi hade gäster flyttade vi den till "korridoren" efter att ha stängt alla dörrar.

• Tvillingmamma2007

Vi har den också i vardagsrummet men vi har så stort vardagsrum så att den stör inte! Vi har även en tjock bäddmadrass där i strl 180x200 cm som de haft sen de var små Så de har en riktig mys/lekhörna

• New mum

undrar var har ni köpt era bollar? Jag skulle gärna vilja ha bollhav till min son.

• Tvillingmamma2007

Jag köpte på Coop! De hade 100 bollar för 99 kr så jag slog till på 3 kartonger!

• Lilla näktergal

Min mamma köpte våra på ToysRUs, de finns i olika färger. Vi köpte ett packe med olika blå nyanser. 100st. Tyvärr vet jag inte priset, men det var nog max 100kr.

• Mia118
    New mum skrev 2008-10-31 12:57:16 följande:
    undrar var har ni köpt era bollar? Jag skulle gärna vilja ha bollhav till min son.
    Jag köpte oxå på coop...de reade ut de för 59kr/100 bollar.
Svar på tråden Bollhav hemma