• Anonym

Fler som kör med naturliga preventivmedel?

Jag får av olika skäl inte använda hormonella p-medel, jag vägrar sätta in främmande föremål i min kropp och har därför endast använt mig under 4½ års tid av avbrutet samlag varvat med säkra perioder. Barn sedan innan finns och får oss fungerar detta. Det är så tabu att erkänna men jag känner att detta är rätt. Finns det flera som använder sig av dessa preventivmedel? Eller är jag ensam?

• Svar på tråden Fler som kör med naturliga preventivmedel?
  • Snooze

*viftar med handen*
    Vi har bara använt oss av avbutet.... Vi har 4 barn och alla är planerade. ...elller....inte första, hon är ett pillerbarn Men de andra tre blev till på första planerade försöket och vi har inte råkat ut för några oooops däremellan.

Håller med dej om att folk ifrågasätter att vi inte skyddar oss ordentligt....

• Anonym

Snooze AH en jämnlike , började tro att jag var ensam . Va kul att läsa att ni blivit gravida så där när ni själva velat , jag personligen tror att bara man verkligen håller kollen kan dessa preventivmedel vara lika bra som hormonella.

• TBS

Finns "pessar" fortfarande??
    Det kan väl vara ett alternativ för oss som inte vill stoppa i oss en massa hormoner.

• Anonym

tbs jag personligen vägrar stoppa in främmande föremål i min kropp, så pessar hade absolut inte varit ett alternativ för mig, äcklas bara av tanken *ryyser* , jag har fobi som allt förutom snoppar som ska stoppas upp mellan mina ben.

• TBS
    Svar på #3
    Sexleksaker också?? (förlåt mitt snokande, du behöver naturligtvis inte svara om du inte vill)
  • Anonym

Ursakta fragan men ni som kor med avbrutet haller ni pa lange nar ni har sex? Alltsa ar han lange i er och drar ut nar han ska komma? Vagar ni ha sex runt agglossning ocksa eller hoppar ni over det da?

• Snooze

Jag personligen har inga problem med preventivmedel. Varken hormoner eller "främmande föremål" Men jag är helt enkelt för lat, orkar inte ta mej till gyn... Och nu har det funkat bra i så många år och vi vill ändå ha minst 2 barn till så.... När vi är färdiga på barnfronten kommer jag nog ta tag i det.

Och vi har sex i allt från 5 till 50 minuter....och han kör tills det precis är dax, då drar han sej ur och sprutar på magen. Och vi kör jämt 5-6 ggr/vecka är minimum, även när jag förmodligen har ägglossning (har aldrig brytt mej om att ta reda på när det är dax )

• Anonym

TBS
    Pessar finns fortfarande, har precis skaffat!

• Anonym

Avbrutet i åtta år utan att bli med barn och fyra planerade graviditeter

vi kör ända fram till det är precis dags, då kommer han på magen, eller ryggen om vi kör bakifrån. Tid i månaden spelar ingen roll.

• TBS
    Anonym skrev 2008-10-30 21:42:11 följande:
    TBSPessar finns fortfarande, har precis skaffat!
    Åh vad bra!
    Hur funkar det för dig?
Svar på tråden Fler som kör med naturliga preventivmedel?