• Pekino

kudde till den lill* o plastad frottè

Vissa säger ja andra nej, jag har bestämt mig för att ha en kudde :) En genomsydd så att stoppningen ligger kvar har jag för mig ska var bra. Men vilken sort?? Vart har ni köpt eran?? Kollade på Babyland o de har ju en från Rätt start som verkar mer än okej!

Sen detta med plastad frotté, där säger också vissa ja o andra nej. Dels för att det blir så varmt o klippigt och dels för kvävnigsriskt.. Men på babyland så har de ju en från rätt start som andas :) måste ju betyda att den inte blir lika varm att ligga på o att det går bra att få luft även om den lill* av någon anledning hamnar med ansiktet neråt i sängen ody...

• Svar på tråden kudde till den lill* o plastad frottè
  • anju79

Jag köpte kudde på Babyproffsen som var för nyfödda. Jättebra. Ang plastad frotté kan du ju lägga den under lakanet, fungerar jättebra. Visst om olyckan är framme får du tvätta lakan men skonar madrassen iallafall.

• sweetlina

vi köpte en på babyproffsen somd e rekomenderade, och vad gäller plastad frote så har ja hört att de endast ska ligga typ under rumpan på barnet o lite upp inte under huvudet då det inte andas, men om du hittat ett som andas så köp de men du behöve rju inte ha det under bebisens huvud för det.

Snart är Du här våran Älskling!!
  • Stina M

plastad frotte är bra men det blir så jäkla varmt under barnet så jag håller med föregående om att man bara har en bit under rumpan och lite på ryggen  där det har en tendens att krypa upp...

• Tusseluren

Köp plastad froté och lägg under lakarnet, över hela madrassen, man vet ju aldrig vars det läker, när det väl gör det... Och då med kvävningsrisk, ligger det under lakarnet så ska de ju upp med lakarnet först, så innan dom kommit till frotén så har man nog upptäckt vad de håller på med.

Men jag tillhör gruppen som absolut har det till barnen. Har det fortfarande till mina barn, det kan ju hända olyckor, det vet man ju aldrig i förväg. Har 4 barn och väntar barn nr5 och han kommer oxå att ha det i sin säng.

• Earth Angel

Jag har köpt kuddar på babyland; ska ha en både i korgen och i barnvagnen.

Plastad frotté kommer jag ha i babykorgen; över madrassen men under lakanet.

• Agamemnon

Vi har/hade Rätt start-kuddar i spjälsäng och mjuklift, antagligen de du såg för jag köpte på babyland.se.

Vi köpte också en massa plastad frotté på Ikea (som man kan maskintvätta) som jag klippte i mindre bitar. Eftersom vi aldrig hade blöjläckage eller spyor i sängen tog jag bort plastfrottén och nu har vi bara en dubbelvikt handduk mellan lakan och madrass (prasslar inte och är mjukare att sova på). Plastad frotté är dock kanon att lufta rumpan på - så länge de ligger still.

♥ Olivia 080308 ♥
  • Lo L

Vi har en tunn bäddmadrass från ikea ovanpå madrassen i spjälsängen, under bäddmadrassen har vi alltid haft ikeas plastade frotté (som inte är frotté). Då blir det inte svettigt och bäddmadrassen går att tvätta i maskinen.

Pekino skrev 2008-10-31 09:16:27 följande:
    Vissa säger ja andra nej, jag har bestämt mig för att ha en kudde :) En genomsydd så att stoppningen ligger kvar har jag för mig ska var bra. Men vilken sort?? Vart har ni köpt eran?? Kollade på Babyland o de har ju en från Rätt start som verkar mer än okej!Sen detta med plastad frotté, där säger också vissa ja o andra nej. Dels för att det blir så varmt o klippigt och dels för kvävnigsriskt.. Men på babyland så har de ju en från rätt start som andas :) måste ju betyda att den inte blir lika varm att ligga på o att det går bra att få luft även om den lill* av någon anledning hamnar med ansiktet neråt i sängen ody...
  • Pekino

tack för era svar! :)
    Ska in o handla lite idag så får jag se vad jag kommer över :)
    Bäddmadrass är ju bra med... lättare att bädda väl? slipper man ju böka under hela madrassen :)

• Komänglar

Kuddarna från rätt start är kanon. Hade vi hela tiden till våran lilla tills hon började vända sig och ligga på mage, då tog vi bort kudden. Köpte på mig massor av plastad frote när jag var gravid. Nu är lillan 7 mån och jag har inte använt det än. Har bäddmadrass som jag tvättar vid behov. Blöjorna är så bra idag så hon har inte kissat/bajsat igenom en enda gång. Däremot är hon en kräkbebis så hon har kräkts endel i sängen.

Svar på tråden kudde till den lill* o plastad frottè