• notliketherest

Fastevärde blodsocker

Hej
    Har runt 5.6- 5.9 som fastevärde på morgonen.
    Är det ok?
    Eller vad kan man göra för att få ner det?Om man är mer fysiskt aktiv visar det sig på värdena då?

• Svar på tråden Fastevärde blodsocker
  • lokisse

ja om man rör pa sig syns det gansska direkt. man kan tex stryka den rörelsen med överkroppen bränner tydligen mycke socker

De omnibus rebus et nonullis aliis
  • Glass

Vänta lite nu.
    Du kan öka din insulinkänslighet genom motion, då är all motion bra, men den ska utföras regelbundet.
    Att få ner ett fastevärde tillfälligt spelar ju ingen roll, värdet visar ju ändå att insulinproduktionen inte räcker till.

Jag har ingen sidfot...
  • lokisse
    notliketherest skrev 2008-10-31 09:40:27 följande:
    typ armhävningar? eller nåt annat?Har du egen erfarenhet av det?
    jo jag fick graviditets deabetes... mindre roligt men inte sa hemskt.
    inte riktigt armhävning utan mer hum hur förklara om man svänger med armarna fran ena sidan till andra sa att överkroppen vrids at en vänster och en höger...
    Här har vien annan enhet som sockervärdet mäts i därför kan jag inte säga om 5 är bra eller int jag själv brukade ha ca 75 pa morgonen
    De omnibus rebus et nonullis aliis
  • notliketherest

Men om man gör nån fysisk aktivitet varje dag 30 min,
    kan man sänka sina värden långsiktigt då?
    Från att inte röra på sig alls som nu...

• Gondola

Jag jobbar inom vården och kan garentera dig att ligger min kring 5 på morgonen så är det hur normalt som helst!

• Glass
    notliketherest skrev 2008-10-31 09:49:54 följande:
    Men om man gör nån fysisk aktivitet varje dag 30 min,kan man sänka sina värden långsiktigt då?Från att inte röra på sig alls som nu...
    30 minuter per dag är ju vad som rekomenderas alla människor för att vi ska hålla oss så friska som möjligt så kan du få till det så är det jättebra!
    Gondola skrev 2008-10-31 09:52:14 följande:
    Jag jobbar inom vården och kan garentera dig att ligger min kring 5 på morgonen så är det hur normalt som helst!

Även för gravida?

Vad bra isåfall, min barnmorska tyckte att dt skulle avra under fem, speciellt om amn hade mätt många gånger innan och alltid legat där under.

Jag har ingen sidfot...
  • notliketherest

ah vad skönt, trodde jag började ligga högt.
    okej lite mer övningar för överkroppen och typ promenader blir det för min del..

• forever young

Du ligger helt normalt

• axelsmamma

Ja du behöver inte oroa dig du ligger helt normalt..jag har mellan 7.6-8.7 och har diabetes..

Svar på tråden Fastevärde blodsocker