• epok

Utomkvedshavandeskap symtom?

Är i v 6 och har inga direkta symtom på ovannämda men det tog 8 månader att bli med barn och jag tror att anledningen är endometrios. Det innebär att mina äggledare kan vara skadade och därför är jag nu lite nojjig över just utomkvedshavandeskap.
    Är det någon som vet vilka symtom det ger och vad man ska hålla utkik efter?

• Svar på tråden Utomkvedshavandeskap symtom?
  • Min Vilda

Min vännina fick utomkveds och då fick hon ont i ena sidan nere på magen, där ägget satt fast. Hon hade oxå en liten blödning, bara någon droppe. Hon var i vecka fem eller 6. Det är runt dessa veckor som det börjar smärta i magen tror jag.
    Hoppas allt går bra och lycka till!

• choklaa

Tror att det blir enorma smärtor i hela livmodern som kan stråla ner ända till knät...det är faktiskt väldigt kraftiga smärtor så man vet nod att nåt är galet då det händer.
    Ha d bra!

• Deeva

Det behöver inte vara så starka smärtor... Jag hade ett utomhavandeskap för tre år sedan och hade, som Min Vilda säger, värk i ena sidan. Visst, det gör ont. Men enorma smärtor behöver det inte vara. Vad som fick mig att hajja till var blödningen som drog igång när den inte skulle.
    Om du är orolig av någon anledning så försök få till ett VUL. Inget kul att gå och oroa sig.

Hoppas allt går bra! Håller tummarna!

Svar på tråden Utomkvedshavandeskap symtom?