Du måste logga in för att svara i en tråd.

• k ron04

Hjälp!!! Behöver tips på bröllopspresent....

Hej,
    ska på bröllop snart i augusti,skulle behöva tips på present...vill inte komma med det vanliga...glas eller sånt!
    Sen vad ska man ha på sig.........har inte shoppat nåt fint på evigheter känns det som...och "fin"kläder är inget jag använder särskilt ofta....några tips???
    Hur fin måste man vara egentligen...hajar att jeans o sånt inte funkar,men kan man ha tex volangkjol eller liknande....?!

Tack/en som inte riktigt har koll på sånt här! =)

• Svar på tråden Hjälp!!! Behöver tips på bröllopspresent....
  • jojo82

Vi var på bröllop på midsommar och vi gick ihop några stycken och köpte en luftballongsfärd, det var uppskattat!!! Kanske det kan vara nåt??? Jag hade på mig en jeanskjol med volang och ett vitt linne, funkade bra.

• k ron04

Tack för tipset,får kolla upp lite priser då kanske......

Några fler????

• väntar o längtar

Kläder är ju beroende på vad klädkoden på inbjudan säger. Men vanligast är väl kavaj och då kan du en enklare kjol och nån fin top till.

Present, tja det är ju så individuellt men ett tips är ett lite dyrare vin alt. champange eller snygga salt & pepparkvarnar (som passar deras hem). Men tror inte att man bör köpa stora saker som man "måste" ha framme. Om man tänker köpa typ ljusstakar eller nån vas eller så bör det vara sånt man enkelt kan stoppa undan och byta ut med för troligtvis får de fler presenter av den typen plus det de redan har hemma.

Och A och O är att utgå ifrån brudparets stil - inte vad man själs som givare tycker är snyggt.

• Inan

När jag gift mig önskade jag och min blivande man oss gemensamma upplevelser. Vilket ju kan vara allt från teaterbiljetter till luftballongfärder. Jag tycker att bägge är en jättebra presenter. Presentkort på fina resturanger är heller inte så dumt :) (Bio biljetter är väl en smula tråkigt, det är roligar att ge dem något som de kanske inte skulle unna sig i vanliga fall.) Ett annat tips kan ju vara en spa-helg eller något sådant. (Beror ju lite på priset och hur många man är som delar.) Det är ju också ganska vanligt att brudparet önskar sig skar från en viss servis eller så, fast det är en mycket tråkigare present! Det värsta man kan göra är dock att köpa prydnadsaker det är så personligt vad man gillar på den fronten och, i princip
    dömt att misslyckas!

• Elle83

Vi var bjudna på ett bröllop för några veckor sedan och vi ville inte heller köpa de "vanliga sakerna" . Så vi bestämde en summa som vi hade råd att köpa present för och sedan gjorde vi ett eget heldags-kit till brudparet!
    Vi köpte presentkort för 500 kr på en fin restaurang i stan, presentkort på relaxen på badet i stan ( 300kr), presentkort på bio (200kr) och gratis barnvakt (vi) .

Till detta skrev vi ett roligt rim om att de skulle ta hand om varandra en hel dag. Så tanken var att de först skulle gå på realxen på dan, sen ut och käka middag och sedan bio på kvällen....och under tiden skulle vi ta hand om deras dotter!

I rimmet framgick vår tanke med det hela så att de verkligen tog en heldag tillsammans.

Detta var MYCKET uppskattat!!

Lycka till!

• JKMNA

Bra tråd!

Jag ska också på bröllop och har idétorka...

Fler förslag??

• Nora83

Något som kanske tillhör det "vanliga", men som kanske ändå uppskattas skulle ju kunna vara ett fint "bröllopsalbum", som brudparet kan sätta fotografier från bröllopet i.

• UBJ

Vi fick ett presentkort på Vitemölla badhotell och det var suveränt! Jättehärligt att njuta av en bröllopspresent efter ett tag (man blir ju så överväldigad av allt som sker kring bröllopet); vi utnyttjade vår present efter ett par månader.

• S med 2

Vi fick av våra vänner en stor weber gasolgrill inkl. stor gasoltub och en kylväska full med grillmat. Den andvänder vi nästan dagligen....helt kanon. Så är man några så är det en bra sak...VI uppskattade det verkligen iaf...hade bara kolgrill innan.

• marna

En tanke kan vara att blästra två fina vinglas med deras namn och bröllopsdatum och tillsammans med det ge en vinflaska av väl valt märke som ska lagras i t.ex tio år. Då kan de på sin tionde bröllopsdag dricka vinet ur sina personliga bröllopsdags glas...kanske.

• S med 2

marna...
    Ja!! det är oxå jättefint..vi fick varsitt från Orrefors, med namn o datum...det är ett hjärta och i det ser det nästan ut som mig o maken Tyvärr är jag så rädd om dem så de står högst upp i vitrinskåpet, hoppas vi "vågar" andvända dem nån gång....på tex vår 10:de bröllopsdag.

• lena ekman

Vår bästa bröllopspresent var två st baden-baden stolar som används varje solig dag på sommaren.
    Vi var på bröllop igår och då gav vi bort en stekpanna i gjutjärn och en mokkabryggare med två espressokoppar.

Till kläder, vad står det på inbjudan:
    Valfri = valfri men hör med brudparet för säkerhetsskull
    Kavaj = Kavaj och fin byxor för herre, dräkt, byxdräkt eller kjol, klänning för dam
    Kostym = Kostym för herre, kort klänning eller dräkt för dam (minimikrav)
    Frack eller inget angivet = frack och långklänning.

Annan regel, förmiddag, högst kavaj. Em Kostym eller frack.

• popcorn

Vi köpte ett presentkort till ett brudpar att göra sin egen bröllopsbok ( med sina egna bilder från bröllopet). Länken finns på första sina på FL och bröllopstorget . Tror det blev en lyckad present.

Svar på tråden Hjälp!!! Behöver tips på bröllopspresent....