• louice80

babyland bromma

var för första gången med gubben och tittade på barnvagnar
    men vilken dåligt bemöttade vi fick där ingen service fast jag frågade
    och ville höra vad dom rekomenderade och när jag sa att jag skulle ha i dec
    så sa hon surt jaha men du har du gott om tid på dej ingen vilja att sälja alls
    utan var mer intreserad att prata med kollegan. Jag har varit barkarby och kollat
    själv så vi åker väl dit när det blir dax för att handla men är ändå besviken av det bemöttade. Jag känner att dom inte tog mej på allvar pga att det inte syns att jag är gravid och att jag ser yngre ut än vad jag är utan hon bara viftade bort mina frågor och sen gick bara därifrån.

• Svar på tråden babyland bromma
  • znozan

Ja blir så förbannad på såntdär! Sällan man hittar en trevlig säljare. Har inget med dig och göra.. hon verkar helt enkelt inte ämnad som butikssäljare.

• Atlas

Malmö har lika tråkig o ointresserad personal....

• susku

Jag drabbades av en häxa på babyland i kungenskurva när jag skulle köpa babyskydd. Frågade henne först om dom hade en färg inne, då sa hon: Nej, det där är sista exemplaret. Okej, då skulle jag tänka lite sa jag. (visste inte om jag ville ha ett dammigt ex. som har stått framme hur länge som helst).
    Tillslut så bestämde jag mig för en annan färg, och sa det till expediten.
    Då sa hon: Ja, har du äntligen bestämt dig, jag har inte hela dagen på mig att springa fram och tillbaka... VAAAA??? Hon behöver bara kika på datorn om dom har stolen inne eller inte.
    Hon gick iaf in på lagret muttrande och hämtade stolen, och puttade den i famnen på mig (stor kartong). Och då fick jag panik, höll på att tappa hela lådan. Då sa jag kan du hjälpa lite...?
    Jisses, då fick jag höra hur besvärlig kund jag var....

ALDRIG MER SKA JAG HANDLA DÄR!!!!! IAF om HON är där!!!!!

• Sessa25

Kan bara hålla med babyland i bromma borde skicka sin personal på någon kurs om bemötande....

• louice80

fattar inte att man jobbar inom service när man inte kan ta om kunderna
    eller inte visar något slags intresse av sälja. aldrig mer bromma sätter inte min fot där inne.

• Nillis

har också dålig erfarenhet av babyland i bromma. Åk till Babyland i Arninge/Täby istället. Där har jag varit nu minst fem gånger och blivit väldigt bra bemött. Alla har varit jättegulliga!

• April Mamma

Barkarby har bra personal..dock alltid långa köer...

• michells mamma

Jag har dålig erfarenhet med Babyland på Kungens Kurva... fick samma dåliga service. Jag håller mig till Barnens Hus när det gäller barnvagnar.

• emlet

Har också dålig erfarenhet av Babyland Kungens Kurva, de var väldigt otrevliga och ej hjälpsamma. Men vi fick bra hjälp i Bromma då vi ångrade oss om en vagn som vi beställt hem men som vi sedan ej ville ha. De tog tillbaka den utan att vi förlorade en massa pengar.

• Mirva BF 040406

Låter bekant!!! har också besökt Babyland i Bromma flera ggr och aldrig fått nån riktig bra service.... mitt råd är att köpa vagnen från nån annanstans... Lika otrevliga är personalen i Kungens Kurva, usch säger ja! Men betalt kan de ta ja...

• TigerMåne

Ojdå!
    Vi var åxå på just Babyland i Bromma igår! Det tog lite tid att få hjälp eftersom det ju är helg och mycket folk.
    Men den hjälp vi sedan fick var toppenbra och hon tog sig tid för oss, även att de har det stressigt när det är så mkt folk.

• Snurpa

Jag har vid flera gånger varit på babyland i Malmö och har alltid blivit trevlig bemöt av personalen. Har varit inne flera gånger testat vagnar och annat. De har alltid varit hjälpsamma.

• kramisar

Jag är en 2 barnspappa, och vi har handlat allting till våra barn på Babyland i Bromma och tycker att vi alltid har fått kanonservice hos dom. Trots frugans (hormon)humör så har det alltid varit glada miner i butiken.

• Tjesan

Vi fick jättebra hjälp på Babyland Bromma när vi var där och köpte en barnstol. Supergullig tjej. Andra gånger har vi fått vänta hur länge som helst på att få betala etc. En kund i kassan som tar hur lång tid som helst för hon ska köpa tusen saker och byta och greja. Trots detta öppnar de inte en kassa till utan personalen står och pysslar med annat och låtsas inte se. DÅLIGT!

• Nera85

Bor precis vid Babyland i Bromma (numera heter det Barnens Hus) så har varit där ganska mycket och första gången vi kollade på vagn var där en kvinna som var precis som du beskriver, så totalt dissig och ointresserad. När vi väl köpte vagn så var där en kille som var jätte trevlig, och pratade med oss i närmare en timme. Hjälpte till, förklarade, diskuterade och var hjälpsam. Konstigt att det kan vara så olika, men jag tror att det helt enkelt är olika från säljare till säljare. Men man kan ju inte gärna återkomma en annan dag för att hoppas på bättre bemötande. Undrar om man kan gå till någon annan eller be att få prata med någon annan? Vore intressant att se hur de skulle reagera då. 

Svar på tråden babyland bromma