Hur mycket har ni betalat för att byta fönster?
vet att det beror på mycket men är ändå intressant att höra, berätta gärna vart ni köpte fönstrena och hur många ni köpte.
vet att det beror på mycket men är ändå intressant att höra, berätta gärna vart ni köpte fönstrena och hur många ni köpte.
bet 4089 kr/fönster hos bygghemma.se (120*120, med mittstolpe, u-värde 1,3), rekomenderas..
Vi har konstiga mått och fönsterna fick göras efter beställning. Vi har underhållsfria, 3-glas, vita PVC-fönster med mittbalk. Vi betalade runt 5000:-/fönster med montering av snickare. Snickaren anlitade en lokal firma (Tylöfönster) som gjorde dom åt oss.
Tänkte bara tipsa er om tysktillverkade PVC-fönster.
Bra kvalitet och underhållsfria. men betydligt billigare än t.ex. elitfönster.
skåne tjej skrev 2008-10-31 22:04:22 följande:
bor i örebro
Det är ju en ganska stor skillnad på utseende mellan PVC-fönster och Elitfönster. Fönstren har stor betydelse för huset och fasadens utseende. "Fula" eller "fel" fönster sänker säkert husets värde, i varje fall för mig eftersom jag då skulle känna mig tvungen att byta.
Självklart beror det ju på vilken typ av hus man har. Ett sekelskifteshus ska definitivt inte ha PVC-fönster.
Vi har gamla träfönster, vi har bytt glas i dem till 3mm på innerfönstret och energiglas på ytterfönstret. Motsvarar enligt energimyndigheten som om vi isolerat huset med 10 cm isolering.
Vi har snickrat nya ytterfönter och satt in genomgående spröjs, pris totalt med trä, lim, glas och färg 1800 kronor för Ett helt fönster, dvs 2 öppningsbara = 1 stort.
vi betalde ca 50000 för att byta alla fönster i HELA huset.. dvs 3 plan.. de kom o tog ner de gamla,satte upp de nya o stack...på en helg var allt fixat..ett företag från polen med polska pvc fönster 3 glas med inbyggd rullgardin i varje fönster OCH fönsterkarm o fönsterbleck...altså både inne o ute...precis som i sverige...fast billigare...
kunde inte varit mer nöjd