Hur känns en cancer knuta i bröstet?
Är det ngn som vill berätta när dom upptäckte en knuta i bröstet? Hur kändes den? Gjorde den ont? Var den stor?
Är det ngn som vill berätta när dom upptäckte en knuta i bröstet? Hur kändes den? Gjorde den ont? Var den stor?
Har haft knutor. Den gick att flytta lite, då den satt i bindväven. Den va ganska stor, ca 3cm visade ultraljud. Gjorde inte ont. Visade sig vara ofarlig.
Cancerknutor går oftast inte att flytta lite på, och de är oftast oömma. Men man kan aldrig bedömma om det är cancer genom att känna. ALLA knutor ska kollas upp hos läkaren! Med biopsi!
Jag hittade en knöl i mitt högra bröst för ca 2veckor sedan. Min knöl är inte öm så länge jag inte har bh på mig, men jag är små öm i hela bröstet. Min knöl är ca 4mm stor.
Jag var hos en läkare igår, och hon sa till mig att ett bra tecken är om man har ont... Jag ska få åka på ul och ta prover (är gravid så kan därför inte göra mammografi).
Men hon ansåg inte att det var nån fara för mig, dels var jag "för ung", det ligger inte i släkten och så är jag gravid.
Mitt råd till dig är att gå till en läkare och kola upp den, du kommer känna dig mycket lugnare efter att du gjort det.
Lycka till
Det jag känner e en avlång "sak" som man kan flytta på. Grejen e att jag upptäclkte att jag e gravid o kanske e det bara svullna körtlar, men man blir ju livrädd!!!
Det låter positivt att den går att flytta, Förmodligen en körtel eller bindvävsknuta. Det är jättevanligt att kvinnor får ofarliga knutor, så oroa dig inte. Men kolla ändå upp den!
Kolla upp den, fråga inte lekmän! Man kan aldrig garantera ett positivt svar genom att endast bedöma hur knölen känns.
Min kompis upptäckte en knöl..men den gjorde inte ont o det var bara en ofarlig cysta.
Man ska alltid kolla upp när man känner knölar. Brösten består till stor del av körtlar och många gånger är det dem man känner när man upptäcker knölar.
Man kan ringa direkt till bröstenheten och på det sättet gå förbi familjeläkaren när man känner knölar. Det är ändå dit man behöver komma för att göra en mammografi och/eller utraljud.