• IdaB79

Halstablett som är ok att ta när man ammar? Typ Strepsils, Bafucin etc

Det står på flera sorter att det är okänt om ämnen går över i modersmjölk, vad har ni gjort när halsen gör jätteont vid förkylning? (När ni ammat alltså)

• Svar på tråden Halstablett som är ok att ta när man ammar? Typ Strepsils, Bafucin etc
  • gulllis

ta en vanlig halstabblet om du känner dig osäker..

• IdaB79

Jag har en påse vicks blå, men de är ju inte så effektiva...men det kanske bara är att stå ut eller fråga en doktor förstås...

• msKitten

Jag har käkat både Bafucin och strepsil.

Nån måtta på nojjigheten får det vara tycker jag. Jag tror våra ammade barn får i sig mer gift genom att bara gå ut på gatan än vad de eventuellt kan få av lite halstabletter.

• IdaB79

Jag är mest orolig att han ska få ännu mer magknip än vad han har redan. Då har jag hellre ont i halsen. Men ont i magen kan han ju få av vad som helst så det kanske kvittar vad jag trycker i mig...

• msKitten

Jag tror inte att du behöver oroa dig. Jag tror att barns magar reagerar ungefär som våra magar på sånt vi äter. Många vuxna blir gasiga av bönor så kan man tänka sig att även små bebisar blir det genom mammans mjölk.

Men jag har aldrig hört att någon har fått ont i magen eller blivit gasig av halstabletter =)

• AnnaSvea

Nej ingen av de smärtstillande ville de sälja till mig på apoteket när jag ammade ...

Svar på tråden Halstablett som är ok att ta när man ammar? Typ Strepsils, Bafucin etc