• Avalon

Gå över tiden - hur mycket (Stockholm) innan igångsättning?

Nån som vet? Är det två eller tre veckor? Verkar vara lite olika beroende på var i landet man bor. Ska föda på BB Stockhom, BF+3...

• Svar på tråden Gå över tiden - hur mycket (Stockholm) innan igångsättning?
  • PowerPuffGirls

skulle vara kul å veta över gävle oxå?

• LillaEm

I Stockholm är det nyligen ändrat till 14 dagar över tiden. Alltså går du inte längre än utgången av v. 42. Detta gäller iaf i mitt område, på SÖS där jag förhoppningsvis ska föda snarast. Bf den 20 och efter tio dagar har jag automatiskt tid till sös om inget hänt. Tar då ställning till om man ska vänta fyra dagar till. Lycka till!

• Jennifer28

Jag fick gå över tre veckor. Jag födde på KS 2004. Vet inte om det har ändrats nyligen.

• emlet

fick besked av min Bm att det är olika men vet att Huddinge dit jag tillhör att man ej får gå över mer än 2 veckor

• anja1661

men om du ska föda på bb stockholm så får du väl inte gå över tiden alls och bli igångsatt? där ska väl graviditeten och förlossningen vara så "normal" som möjligt::::

• Avalon

Kan det vara så? Du har nog rätt vad gäller BB Stockholm. Ja, för mig är det struntsamma var jag föder nu, bara att den kommer någon gång...Två veckor låter bättre än tre när bara en dag känns som en evighet.

• LillaEm

BB Stockholm, var är det? Samma som Södra bb där det också ska vara så naturligt som möjligt?

Svar på tråden Gå över tiden - hur mycket (Stockholm) innan igångsättning?