• JennyOEmilia

Är det någon idé att överklaga parkeringsbötern???

Vi parkerade här om dagen i ett parkeringshus för att det regnade så mycket. Vi kom vid 11 tiden och vi skulle stå där till 14:30, så vi betalade och lämnade biljetten i framrutan som vanligt...

När vi kommer tillbaka har vi fått parkeringsböter på 350 kr. Då hade biljetten blåst till när vi stängde dörren så den låg upp och ner!!!!

Detta är inte kommunens parkering utan Carpark i Göteborg.

Men vad är det för regler som gäller? Kan man överklaga? Han hade skrivit ner kontrollnumret som stod på baksidan av biljetten. Det måste ju finnas möjligheter att kontrollera att vi verkligen hade betalat.

Vad tycker ni jag ska göra?

Tacksam för hjälp.

• Svar på tråden Är det någon idé att överklaga parkeringsbötern???
  • fenixen

Hej!
    Visst blir man irriterad när man blivit lappad. Jag tror tyvärr inte att det är någon idé att överklaga. Det står ju att biljetten ska placeras väl synligt, och det gör den dessvärre inte om den ligger upp och ned.
    Men det är klart, vill du så kan du ju testa att överklaga, du har ju inget att förlora på det.

• felicia6

Jag tror inte heller det är någon idé att överklaga..
    Som sagt så är det upp till varje person att se till att lappen är synlig..
    Därför man ofta har en sån där plastbit på rutan att sätta fast lapparna på..

• Pastillen

Tycker att du ska överklaga dom har ju biljettnumret på baksidan som vakten skrivit ner..Och förklara hur det gick till..

• Dandie

Jag har överklagat en gång och anlednigen till att jag fick en bot var att vi hade gått över till sommartid samma natt, så jag hade ställt p-skivan en timme fel. Men jag har fortfarande inte hört av dom och snart går vi över till vintertid

• Caffreys

Liknande sak hände mig och det är ingen ide att överklaga. Man är skyldig att själv se till att biljetten syns, bäst att kolla innan man lämnar bilen.

• KikiBoo

Min kille överklagade en gång han fick böter.. å de gick igenom så testa du.. man vet aldrig..

• felicia6

Man blir rätt irriterad då man får böter.. så I know the feeling

Själv parkerade jag på en ica affärs parkering mitt i natten..
    Mellan typ 20-06... Fick såklart böter, för man får bara stå där en timme..

Tycker jag är lite sjukt.. vem ska handla mitt i natten på en stängd ica affär? haha

• Pastillen

Skicka in en kopia på biljetten då ser dom att de stämmer med ditt biljettnummer som vakten hade skrivit..

• chamar

Gör ett försök att överklaga, skicka med kopia på biljetten som sagt så kanske det går. Lycka till!! Jag överklagade en gång och de makulerade boten...

• linda87

du förlorar ju inget på att överklaga juh!

Svar på tråden Är det någon idé att överklaga parkeringsbötern???