Tvättar du med spritsudd innan injektion?
Följer du alltid rekommendationen och tvättar med spritsudd innan du injicerar Puregon?? (eller annan medicin..)
Följer du alltid rekommendationen och tvättar med spritsudd innan du injicerar Puregon?? (eller annan medicin..)
Hej,
jag spritorkar alltid innan injektion. Och före det har jag tvättat händerna.
Jag gjorde oxå det men på sjukhuset sa de att man inte behövde det, men det kändes bättre att göra det!
Ja det gör jag. Köpte våtservetter för sånt på apoteket.
Men vad ska man ha? Går det bra med alsolsprit eller klorhexidin eller ska man ha något annat?
hej
nix har inte använt sprit tussar att torka med. Någon gång fick jag det med sprutpaketet och då använde jag det. men för det mesta har det inte kommit med paketet.
Nej jag har inte heller använt något, har funkat bra ändå... :)
Jag gör det inte heller... Självklart tvättar jag mig ordentligt om händer och är försiktig med nålen... Men ingen spritsudd, och min BM sa inget om det när hon höll genomgång i sprutteknik..
Jag har aldrig tvättat med sprit innan injektion. Precis som Ladycocos så sa aldrig kliniken något om detta vid första informationen.
Men det är väl ingen större fara att inte göra det antar jag..för inte brukar de väl tvätta innan de tar blodprov och liknande? Då är det ju t.o.m in i ett blodkärl. Fast varför inte tvätta tänker jag när det är så enkelt.
Jag har bara tagit Ovitrelleinjektion, men jag följde bruksanvisningen och där stod det att man skulle sprita. Så jag köpte en förpackning med spritkuddar på apoteket, det var inte så dyrt. Använde spritkuddarna både till mina händer och till sprutområdet.
Entjej; det har jag också läst. Men jag tänkte att om det vore väldigt viktigt så hade dom väl sagt nåt. Jag tror heller inte att det är nån fara. Men precis som du skriver så är det ju heller inte särskilt besvärligt ATT tvätta, så det får väl vara upp till var och en. Själv nöjer jag mig med vältvättade händer och en - förhoppningvis - ganska ren mage
Jag blev också förvirrad eftersom det stod i biförpackningen att man skulle tvätta men de hade inte sagt nåt på kliniken. Jag frågade då en av sköterskorna på kliniken och hon sa att det inte var nödvändigt.