• Julia med A 04

Någon mer med bruna flytningar istort sett varje dag

Hej,
    Jag är i v. 12+5 idag och jag har haft bruna flytningar nästan HELA denna graviditet och varje dag...Det försvann i 12 dagar för ett tag sedan men har nu kommit tillbaka igen...
    Mestadels är det bara bruna men jag hade en rejäl blödning i 6+5 som man såg kom från livmodern och sedan hade jag en till veckan efter...Jag har varit på otaliga VUL och allt visar bra med fostret...nu senast i ons 12+2...MEN jag är sååå himla orolig över alla dessa blödningar att jag verkligen inte kan slappna av...Tänker hela tiden på dem och vi har bara berättat för några få utvalda...Usch, jag vill kunna njuta och vara glad över denna graviditet som är extremt efterlängtat efter 3 mf och ett x och 2 år av försök...men jag kan inte...
    Finns det någon mer som har haft liknande...jag tycker bara man hör om blödningar som gått bort på en vecka eller så...jag har ju blödit bruna flytnignar konstant snart i 2 månader...
    Detta är inte kul...
    Någon mer?

• Svar på tråden Någon mer med bruna flytningar istort sett varje dag
  • Rolus

Hej!

Jag är i v8 (7+4)och har haft bruna flytningar i stort sätt hela tiden. Var på UL i måndags och såg då ett tickande hjärta, men är konstant orolig att detta inte kommer att gå bra. Inget roligt att behöva vara orolig.

• Therese6699

Alltså jag har bruna flytningar i två av mina fyra graviditeter, båda slutade tyvärr i missfall. Men jag har en kompis som har blött bra mycket mer än vad jag gjorde under båda sina graviditeter och hon har två barn.

Till saken hör att man aldrig kan släppa tanken på missfall när man har blodblandade flytningar för även om det går bra för många så kan man ändå inte sluta tänka på att man hör till dom som det tyvärr slutar i missfall för. Men om du nu är i vecka 12+2 och precis gjort ett ultraljud så kanske du kan slappna av lite granna. Vad säger läkaren då?

Tess

• Rolus

Therese6699

I vilken vecka fick du dina missfall och hade du varit på något VUL innan?

• Julia med A 04

Rolus:
    Vad jobbigt...jag förstår dig helt, det är rejält påfrestande! Det där med UL/VUL är verkligen en quickfix...räcker med någon dag sedan är min oro tillbaks igen!
    Hoppas verkligen de går över snart!
    Jag har haft mf i v.14, hade då inga blödnignar alls förrän v.13 och då bara bruna, åkte in veckan efter till KK när de kom tillbaka..men då fanns INGET foster alls...
    Sedan fick jag ett utomkveds som också bara gav bruna flytningar men emellanåt lite rött i...upptäcktes i v7 ungefär..
    Sedan fick jag ett mf i v.5 som allt kom som en försenad mens men mycket mer blod...
    Sedan fick jag ett mf i v.9, då hade jag bruna blödningar hela tiden också men jag fick aldrig se något hjärta...vid varje vul var det alltid något konstigt...nej, den ser för lite ut...fostret såg man först jättesent...
    Och nu då... VUL har alltid visat bra, bra storlek och hjärta tidigt...och jag har gjort 6 st vul...men jag får inget vettigt svar heller från läkarna...när jag frågar om mf-risken minskar när man ser att det ser bra ut så säger de bara att det ser bra ut just nu...även om jag ändå var i v.12 +2 i ons på vul...och det gör ju att man definitivt inte slappnar av...
    Idag har det dessutom varit väldigt slemmigt också...hmmm...kan det vara bitar av slemproppen?Jagtycker också att det svider och bränner mycket i underlivet...upplever du det?
    Tack för ditt svar!
    Kram Julia

Therese6699:
    Läkarna säger bara att det ser bra ut just nu...de säger INTE (som man vill höra) att risken för mf är liten så sluta oroa dig...
    Med sonen blödde jag inget alls...så jag tycker inte om det här...har bara dåliga erfarenheter av blödningar...Men visst skönt att höra att det kan gå bra också!
    Tack för svaret!
    Kram Julia

• Therese6699

Jag fick mina missfall i vecka 9 första gången och vecka 10 andra gången. Båda gångerna var jag på UL 3 dagar innan missfallen och då såg allt bra ut. Men det är ju som Julia säger, det är bara en ögonblicksbild på hur det ser ut just då.

Nu är jag gravid igen i vecka 7+4, hade lite brunblandade flytningar i vecka 5 i ett halv dygnt. Men inget efter det. Nu tänker jag inte göra något UL förrän i veckan 9+3, man kan ändå inte hjälpa om det blir missfall eller inte. Helst skulle jag inte vilja göra UL då heller. Men vi ska (måste) göra moderkaksprov i v12 och då måste man veta exakt hur långt i graviditeten man är.

Tess

• Therese6699

Julia, jag hoppas förstås att det går bra för dig!!

Tess

• Isabelles85

Jag har samma symptom, lite brun/rosa aktiga , kommer inte hela tiden , kommer ibland, bara lite grann i trosan typ 1kvm/cm i 3 dar, sen försvinner det, komme tlbaka efter ett tag, är i v.7 om 2 dar...
    Min barnmorska sa att det inte är farligt, det händer när man töjs inuti och då spricker blodkärl, det är väldigt normalt, händer nästan alla. Får man ont i magen o får smärtor borde man kolla upp det.

lycka till!

• 1408

Jag är i v.13 och har haft bruna flytningar vid tre tillfällen.
    Har sedan räknat på det och då har det visat sig att om jag inte var gravid så skulle jag haft mens vid dessa tillfällen.

Sen har jag en vän som har haft ganska stora blödningar vid flera tilfällen,, nu har hon en liten bebis. Så försök att lugna dig lite och tro på det bästa. Jag vet att det är svårt, känner mig nere varje gång desa bruna flytningar kommer!

• Julia med A 04

Therese6699:
    Vad jobbigt att allt sett bra ut och sedan blivit mf...Du har minst sagt haft otur...Då går det nog bra denna gången...Ska hålla tummarna för dig om två veckor på VUL...

Isabelles85:
    Vad tråkigt att du också har dem...men visst är det vanligt med småblödningar men jag tycker ändå man ska kolla upp dem...för det kan ju betyda mf också...och ju senare mf man får ju jobbigare är det...
    Hoppasd verkligen att de försvinner snart!

1408:
    Ja, man känner sig nere....Jag vill bara att det ska försvinna...Har du kollat med vul?

• Rolus

Julia med A 04: Jag känner inte att det svider och har inte ont. Jag skulle ha haft min mens vid denna tidpunkt men eftersom jag har haft bruna flytningar i stort sätt hela tiden så kan detta inte ha med det att göra. Jag håller tummarna för oss alla att detta inte ska leda till någor mf.

Therese 6699: Jag ska också göra moderkaks prov men har hört att jag kan göra detta i v 10. Men mina läkare här i Portugal vill göra det i v 12. Ska ringa och höra imorgon med min svenska läkare. Jag vill naturligtvis göra det så fort som möjligt.

• Therese6699

Rofus:
    Här i Sverige så ska man ha gått 11 fulla veckor. Man kan visst göra det ifrån vecka 10+ några dagar. Men dom väntar tills man har gått över 11 fulla veckor i Sverige.

Tess

Svar på tråden Någon mer med bruna flytningar istort sett varje dag