• Anonym (Gnälltant)

Huvudvärk sedan ca 3 dagar tillbaka!!!!!HJÄLP!

Har hvudvärk sedan 3 dagar tillbaka. Känns i hela huvudet men det känns som en tryckande, pressande känsla som om man hade en blytyngd i huvudet och det sitter mest i nacken och i pannan.
    Jag har problem med mina luftrör och nu äter jag en 10 dagar kur pga misstänkt bihållsinflamtion.
    Fullt frisk i övrigt och röker ej, nykteriskt och äter vanlig kost.
    Har tagit 2 Alvedon o 1 Voltaren, ätit mat, vilat och druckit vatten och vilat.

Vad kan det vara?????????????????Blir tokig snart!

• Svar på tråden Huvudvärk sedan ca 3 dagar tillbaka!!!!!HJÄLP!
  • Anonym

vid ihållande huvudvärk ska man uppsöka läkare...

• Anonym (Gnälltant)

Det är inte ihållande utan tryckande och jag har inga andra sympton förutom detta. Inget fel på seende, luktsinnet, tål ljud och ljus och sådant.

• Anonym (1)

Anonym (Gnälltant) skrev 2008-11-01 12:33:02 följande:

Det är inte ihållande utan tryckande och jag har inga andra sympton förutom detta. Inget fel på seende, luktsinnet, tål ljud och ljus och sådant.
    men om du haft det i tre dagar är det ju ihållande...? det kan vara biverkan av din andra medicin, spänningsvärk eller 3000 andra saker.
    har du bihåleinflammation och ont i pannan så hänger det säkert ihop. jag hade iaf gått till doktorn.
  • Anonym

man brukar få ont i huvudet av att ha bihålsinflamation. behöver kanske någon starkare värktablett än det du har. jag brukar ta ngn som är mot migrän o den hjälper bättre än alvedon. kontakta läkare om du är orolig, bättre en gång för mkt än en gång för litre.

• Anonym (Gnälltant)

Tack för era svar, tar nu Zinnat mot misstänkt bihållsinflamation. Kanske biverkning av det som huvudvärk? Tittade i bipacksedel men huvudvärk är sällsynt biverkning.

Jouren tar inte emot en om man inte är dålig direkt, får väl ta o kontakta vårdcentralen på måndag och kanske gå till distrikssköterskan och se vad som sägs.

Jag tror att det är spänningshuvudvärk jag har.

• Anonym

försök vila dig så mkt du kan. drick mkt vatten också.

• knäppisen

Man får vanligtvis huvudvärk av själva bihåleinflammationen. Jag har haft bihåleinflammation där huvudvärken varit enda symptom.

Iprén/ibumetin är bättre mot huvudvärk. Du kan ta alvedon o iprén/ibumetin i kombination vilket funkat för mej. (du tar dem var fjärde timme, alltså var fjärde timme iprén och var fjärde timme alvedon)

• Anonym (Gnälltant)

Ska snart ta 2 st alvedon så får vi sedan hur det går.

Tack snälla för era råd.

Svar på tråden Huvudvärk sedan ca 3 dagar tillbaka!!!!!HJÄLP!