gravid v26 ont i knät
Hej,
Jag är gravid i vecka 26 och har idag plötsligt fått väldigt ont i vänster knä. Är detta något som kan bero på graviditeten? Någon som har några erfarenheter inom området?
Hej,
Jag är gravid i vecka 26 och har idag plötsligt fått väldigt ont i vänster knä. Är detta något som kan bero på graviditeten? Någon som har några erfarenheter inom området?
Knävärk är beror troligtvis INTE på din graviditet... om det inte är så att du väger mycket... så knät överbelastas...
Ok, tack för det svaret. Det är väldigt vad man börjar analysera som gravid...
Hej!
Skrev själv ett inlägg om att jag hade väldigt ont i mina ben, från ljumsken till vaden och idag otroligt ont i mitt knä! Visste inte vad jag skule ta mig till. Kändes som en blandning av växytvärk man hade när man var liten och krampaktg värk.
Efter att ha läst på massa forum så ringde jag min kompis som är barnmorska.
Hon sa att det kunde beror på kalkbrist och sa att det skulle försvinna efter förlossningen
(mirakulöst?!) . Så tills dess ska man dricka ett extra glas mjölk eller youghurt.
Värken kan också beror på att kroppen behöver ett extra tillskott av magnesium, finns att köpa på apoteket.
Kanske har din barnmorska fler råd?
Lycka till, kram
Tack för svaret. Idag har jag inte ont alls dock, hoppas på att det var något temporärt. Lycka till själv.
Tack för svaret. Idag har jag inte ont alls dock, hoppas på att det var något temporärt. Lycka till själv.