• malena

Bebis på 3 vec låter som en gris när hon sover????

Min flicka på 3 veckor har börjat med höga läten när hon sover...låter som en stor gris å sträcker samtidigt på hela kroppen, är det vanligt?

• Svar på tråden Bebis på 3 vec låter som en gris när hon sover????
  • Drömmerdrömmar

Det är snor i näsan, sådär har vår tjej låtit ett tag också ;) hon är 4.5 månader

• vildamar

Svårt att andas, täppt i näsan..??? Rensa lilla näsan

• lillaemme

hur rensar ni näsan? konstig fråga kanske?? :=)

• BebisVagga

behöver inte vara snor i näsan heller.. Gabriel gör likadant.. då han e prematur på 15 veckor för tidigt säger dem att det e en omognad i näsan, men att det brukar ordna sej efter ett par månader

kan ju vara så hos din oxå..

bästa sättet att suga näsan e att köpa en näsfrida... ser ut som en bläckpenna med en slang baktill.. du sätter den pennliknande föremålet mot näsan o suger in i slager.. kanon

• AnnaVirrPanna
    lillaemme skrev 2008-11-01 17:37:06 följande:
    hur rensar ni näsan? konstig fråga kanske?? :=)
    näsfridan är super. kan vara bra med lite näsdroppar innan.
  • AForsström

täppt näsa- renesans näsdroppar-o en nässug!

Stolt mamma till Nhea 5 månader, Felicia 7 år & Jacob 10 år
  • AForsström

vår lilla tös lät oxå så i början o hon bvar trång i näsa/hals gången

Stolt mamma till Nhea 5 månader, Felicia 7 år & Jacob 10 år
  • BebisVagga

kan vara allt drpn snor, omognad i näsan, trång näsa. polyperna!!

• Fam Lycke Svedberg

Ååå va pluttigullig ! Sorry, men jag tycker det låter så gulligt.. Kan hända att hon är snorig i näsan? Att hon sträcker på kroppen är nog inget farligt, så har mina med gjort

• MoFi

Så lät min tjej i början också, min man kunde omöjligt sova ;-D
    Nu när hon är 3 mån så låter hon inte alls så utan sover tyst och rofyllt så det ändrar sig säkert för er med.

• lillaemme

oki..köper man en sån näsfrida på apoteket eller?

• Drömmerdrömmar

Jag tar bort snoret med en tops försiktigt, går hur bra som helst..

• ouiouioui

Ja gud, sådär lät vår dotter de första 2-3 månaderna... BVC-sköterskan sa att det var brosk i halsen (eller näsan, eller var det nu var...) och att det växte bort. Nu sover hon jättetyst (eller ja, ibland kan man höra att hon småsnarkar lite).

• Limja

Grymtljuden med sträckningar är det finaste som finns tycker jag! Samtidigt som de vickar på huvudet och trycker ovansidorna av händerna mot kinderna, hjärtat smälter ...
    Båda sönerna har låtit så ett tag när de var små. Inget farligt med det. Kan förstås också bero på snuva, men det var det inte med mina.
    "Omogna luftvägar" minns jag att de sa om det på bb, med första sonen.

• MrsFreckles
    Limja skrev 2008-11-01 23:34:36 följande:
    Grymtljuden med sträckningar är det finaste som finns tycker jag! Samtidigt som de vickar på huvudet och trycker ovansidorna av händerna mot kinderna, hjärtat smälter ...Båda sönerna har låtit så ett tag när de var små. Inget farligt med det. Kan förstås också bero på snuva, men det var det inte med mina."Omogna luftvägar" minns jag att de sa om det på bb, med första sonen.
    Haller med! Min lilla tjej lat som en lite griskulting, sa gulligt! Men tror det berodde mer pa att hon var lite gasig i magen med!
  • AnnaVirrPanna
    lillaemme skrev 2008-11-01 19:21:38 följande:
    oki..köper man en sån näsfrida på apoteket eller?
    jag köpte min på babyproffsen men jag tror att apoteket har också.
Svar på tråden Bebis på 3 vec låter som en gris när hon sover????