• Gumman123

Starta egen barnbutik..några tips?

Jag planerar att starta en egen barnbutik och sälja kända märken. Jätte tacksam om någon vill dela med sig av sina erfarenheter, tipsa eller kommentera.

Vad tror ni är bäst..att placera sig på ett köpcentrum eller i stadens centrum?

Tack!

• Svar på tråden Starta egen barnbutik..några tips?
  • Gumman123
    Svar på #1
    Jaha..det låter intressant..tänkte faktiskt ha lite ramar och album.
  • Lundby87

Ha en butik där det även finns andra butiker. kunden gillar att handla i flock. Börja med 2.3 märken. Hitta en lokal med bra pris så du kan få iho til hyran lön och endå kunna ha lockande priser.

• Gumman123
    Svar på #3
    Emmmi skrev 2008-11-01 19:53:11 följande:
    Ha en butik där det även finns andra butiker. kunden gillar att handla i flock. Börja med 2.3 märken. Hitta en lokal med bra pris så du kan få iho til hyran lön och endå kunna ha lockande priser.
    Ja, en bra lokal är viktigt. Har du själv någon erfarenhet av det?
  • Dixie

jag skulle nog försökt kombinera det med en nätbutik - då kan man dra nytta av tiden i affären när där inte är kunder!
    Sen skulle jag försöka hitta märken som inte alla säljer!

Lycka till!

• Gumman123
    Svar på #6
    Dixie skrev 2008-11-01 20:35:31 följande:
    jag skulle nog försökt kombinera det med en nätbutik - då kan man dra nytta av tiden i affären när där inte är kunder!Sen skulle jag försöka hitta märken som inte alla säljer!Lycka till!
    Ja nätbutik är nästan ett måste idag men det verkar så svårt bara men man får väl sätta sig in i det och försöka lära sig.
  • Ell

Fundera ut vilken målgrupp du vill ha och genomför en undersökning med dem om det du tänkt sälja, märken/pris etc.

Börja i liten skala och jobba dig uppåt!

♥ (¯`°?.¸ ♥ Wilmer & Junie ♥¸.?°´¯) ♥
Svar på tråden Starta egen barnbutik..några tips?