• lollisen

Kramper i magen... :-(

Usch, jag får såna hemska kramper i magen emellanåt... Blir värre nu framåt kvällningen känner jag. Höll på att svimma nyss av smärta, och då är jag ändå väldigt smärttålig...

Vad kan det vara? Jag har inte känt nått liknande innan!

Kan det vara magsjuka? Gör det så ont då? Tänkte att jag vill ju inte åka in på sjukhuset om jag skulle börja kräkas där eller så, onödigt att dra med sig smitta OM det nu skulle vara det...

Jag har inte haft diarré eller så ju..? Kanske inte alltid börjar så?

Vad hade ni gjort?

Samtidigt som det gör sjukt ont i magen, så känns magen hård på vänster sida, alltså min vänstra sida...

Tips? Råd? Någon?

!!OBS!!
    Jag är inte gravid!

• Svar på tråden Kramper i magen... :-(
  • Drage

När bajsade du senast? Är du förstoppad?

• Drage

Har du bara haft bekymmer idag eller även tidigare?

• Maddisen80

Hejsan får du kramp direkt efter du har ätit sen om du tömmer alltså bajsa gå de över, illamående? Det kan vara nåt du inte tål tillexempel gluten eller laktos ,sen kan du även ha ibs = irritable bowel syndrome , jag ahde buksmärtor, illamående,gaser,uppsvälldhet över 1 år och fick diagnosen ibs detta året

lollisen skrev 2008-11-01 19:53:05 följande:
    Usch, jag får såna hemska kramper i magen emellanåt... Blir värre nu framåt kvällningen känner jag. Höll på att svimma nyss av smärta, och då är jag ändå väldigt smärttålig... Vad kan det vara? Jag har inte känt nått liknande innan! Kan det vara magsjuka? Gör det så ont då? Tänkte att jag vill ju inte åka in på sjukhuset om jag skulle börja kräkas där eller så, onödigt att dra med sig smitta OM det nu skulle vara det... Jag har inte haft diarré eller så ju..? Kanske inte alltid börjar så? Vad hade ni gjort?Samtidigt som det gör sjukt ont i magen, så känns magen hård på vänster sida, alltså min vänstra sida... Tips? Råd? Någon? !!OBS!!Jag är inte gravid!
  • lollisen

Nej inga av de symptomen... Detta kom helt plötsligt! Nu har jag fått hög feber oxå... Inga kräkningar eller diarréer... Borde kommit nu om det är magsjuka väl? Jag vet inte...

Jag känner ju hur magen drar ihop sig typ, krampar... Ont som helvete! (ursäkta)

• lightfish

Om du har feber kan det ju vara en blindtarm som bråkar... Har du ont runt naveln?

• Ragnelutta

Låter nästan som matförgiftning.

• bellanbus

Buksmärtor och hög feber utan kräkningar och/eller diarréer....

Jag hade nog ringt sjukvårdsrådgivningen alt. åkt in.

• lollisen

Jag har ont i hela magen, som det känns. Gör så ont emellanåt att det inte går att avgöra vart smärtan kommer ifrån, mer än att den sitter i magen/buken där....

Matförgiftning? Då borde jag väl kräkts/haft diarré?

• Maddisen80

sök akuten ,men jag tror inte att det är blindtarmen för den är på höger sida. men feber kan man få utav ibs eller om man är glutenintolerant ,men sök sjukvårdd

lollisen skrev 2008-11-02 10:25:39 följande:
    Nej inga av de symptomen... Detta kom helt plötsligt! Nu har jag fått hög feber oxå... Inga kräkningar eller diarréer... Borde kommit nu om det är magsjuka väl? Jag vet inte... Jag känner ju hur magen drar ihop sig typ, krampar... Ont som helvete! (ursäkta)
Svar på tråden Kramper i magen... :-(