• mamma me tre

Tomteland i Mora

Är det någon som varit på Tomteland i Mora? jag tycker det verkar mysigt att åka dit i december. Någon som vill berätta lite, bra resp dåligt!?

• Svar på tråden Tomteland i Mora
  • Jamieolivia

Jag var där när jag var liten (säkert 15år sen eller mer) och jag kommer fortfarande ihåg delar. Tyckte det var superkul. Man fick gå in till tomten och lära sig magi (sätta sin hand mot nåt som började lysa) och så fick man diplom. Massor med butiker.
    Vet inte hur det är nu, men är det lika som då kommer dina barn att få ett minne för livet!

• Snooze

Åhhh....det är jättefint där på vintern. Speciellt runt jul å framförallt om det är snö!
    Tänk bara på att det är en bra bit att gå från parkeringen om ni har mindre barn....

• mia maria

Jag har varit där med min son två år på raken fast på sommaren, o jag är helt såld - tycker att det är sååå mysigt! Måste vara ännu mysigare på vintern när det är snö
    De har ett program under dagen med olika uppträdanden (shower med tomten, trollen, feér, tomtenissarna osv) o aktiviteter. I somras fick barnen tex vara med när Tomten matade sina djur, o så var det trolljakt i skogen osv. Sen är det ju en hel del som man kan gå o kolla på på egen hand; tomtens hus o tomtens verkstad tex.

Jag rekommenderar helt klart att åka dit o jag tycker inte alls att det är långt att gå från parkeringen! Kör förbi Tomteland o alldeles därefter, upp till väntser har ni parkering. Alldeles nedanför skidbacken/skidanläggningen.

• Piggelin78

I nyaste nr av Vi Föräldrar har de skrivit massor om Tomtelandet. Har själv aldrig varit där, men funderar på att åka efter att ha läst om det i tidningen.

• reb80

jag har varit där flera gånger, både sommar och vinter..vintern är ju bäst då det är då man får sådan där härlig julstämning..

Barnen tyckte om det, men finns liksom inte så mycket att göra, är mest bara att gå runt och kolla.

beror ju lite på hur gamla barnen är. Är de lite större så kan de ju vara med själva på sakerna.

• Piggelin78

reb80
    Vet du om det är mycket folk innan jul på tomtelandet, jag menar så mycket så det stör. Långa väntetider, kö m,m
    Tror du att vår kille som snart blir 4 kan vara med på alla sakerna?.

• Miss Lau

Vi har varit där med barnen flera gånger både på sommar och vinter. Mysigt och barnen har tyckt det varit superkul, men jag föredrar sommarbesök.

• mamma me tre

varför föredrar du sommar besök? jag tänkte precis tvärtom att vintern verkar roligare och mysigare än sommaren eftersom det är tomtar och sånt... Vad är skillnaden på ett sommar eller vinter besök??

• reb80

beror lite på hur modig han är och om han kan vara utan er.

tycker de börjat göra mera reklam nu, så kanske kan vara mycket folk..
    vet faktist inte...

• mia maria

4 år tycker jag är en perfekt ålder att åka dit! På de grejerna vi var med på så var ju föräldrarna med oxå!
    O det är ju roligast på Tomteland medans barnen är så pass små att de fortf tror på tomtar o troll!
    Klart ni ska åka dit - jag hade inte tvekat en sekund!
    Jag tror inte att det är nå'n skillnad på sommar o vinter - skillnaden är väl snön o att man får mer julkänsla när man är där på vintern, runt jul.
    Har bilder fr Tomteland i mitt galleri.

• linnea4

Åhh, vad mysigt det verkar!!
    Finns det någon hemsida man kan gå in på och kika lite?

Svar på tråden Tomteland i Mora