• Anonym (förbannad)

Min syster blev skit sur för att vi inte ska köpa julklappar till hennes barn!

Jag och min sambo har precis köpt hus och vi måste byta golv, tapetsera och måla tak i ALLA rum. Sedan så måste vi byta panna och acktankar. Och sånt är inte billigt. Sedan så har vi en son tillsammans och han är det viktigaste. Jag har bara a-kassa och vi känner att vi inte har råd att gå och köpa en massa julklappar till alla barn.
    Vi och min bror (som är arbetslös oxå, ensamstående och har hus) kom överrens att vi INTE skulle köpa nå julklappar till varandras barn utan att vi träffas på julafton och har det trevligt och mysigt i stället.
    Men då till min syster, hon blev skit sur.
    Jag skrev till henne: Du behöver inte köpa nå julklapp till X eftersom vi inte kommer att köpa till dina barn, kram!

Hon; Va fan då för...

Jag: Därför att vi har precis köpt hus. Och sedan måste vi stå och betala dubbla hyror. m.m.

Hon; Jaha och dålig ursäkt. Jag tänker inte berätta för dom, det för du göra.

sedan har jag inte svarat på det, för jag tycker det är så fjantigt att bli sur över!
    MEN hade detta vart hon... då hade man banne sig fått funnit sig i det.
    Men nu vet jag att julklappar verkar betyda mer för henne än en trevlig dag med sin familj.

En fråga.... Varför måste man gå och köpa julklappar till varndras barn för?

Hur har ni det i er familj?

vad tycker ni?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 09:01
    vill bara lägga till... det hade inte spelat nån roll om jag ringt, hon hade blitt lika sur för de.... därför jag inte gjorde det. hon är sån, det är det som är så jäkla tråkigt. Negativt till ALLT. Hon ska ha rätt jämt.

ett exempel på hur hon kan vara:
    Jag var där för några veckor sedan och då frågade jag henne om jag fick låna hennes dator, då kom hon in i vardagsrummet och sa: Har inte du en egen jävla dator...

Jag; jo det har jag

Hon; men använd den då

Hon menade allvar oxå.

säger man verkligen så till sin egen syster?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-03 10:16
    Jag har kollat mobilen hur jag hade skrivit smset, det var lite annurlunda än hur jag har skrivit här.

Så här skrev jag:
    Jag: Hej! jobbar du? Du behöver inte köpa nå julklapp till X, för vi kommer att sluta köpa till barna. Vi har sagt samma till brorsan, kram!

Så såg det ut när jag skickade det, resten som hon och jag skrev sedan stämmer.

• Svar på tråden Min syster blev skit sur för att vi inte ska köpa julklappar till hennes barn!
  • Anonym

Näe det tycker jag inte, men det känns som att det var lite okänsligt meddelat. Jag skulle nog blir sur om jag skulle få ett sånt sms.
    Men om du skulle ha pratat med henne personligen så kanske hon inte skulle ha reagerat så.

• nadja84

Jag tycker det är töntigt och omoget att hon blir sur för hon är din syster och borde förstå er situation MEN jag tycker du kunde ha ringt henne och förklarat och inte skrivit ett sms. Spontant när jag läser det låter det lite otrevligt på något sätt.

• Anonym

Ja, det var väl kanske inte det bästa sättet att skriva på.. Det lät lite illa faktiskt. Men efter du har förklarat så borde hon ju förstå.

• flower76

Vi är 8syskon med 23 syskonbarn, så vi har kommit överens om att inte köpa julklappar till varandras barn.Funkar ju bara inte.. Det är samma med födelsedagar också för oss. Vi köper om någon fyller 1år och sedan jämna år, då lägger alla ihop så det blir något regält istället.

Funkar det inte för alla att man inte köper till varandra.
    Så kan man ju komma överens om att det max får kosta 50:- tex..
    Så gjorde vi också ett tag.

• Anonym (förbannad)

det hade inte spelat nån roll om jag ringt, hon hade blitt lika sur för de.... därför jag inte gjorde det. hon är sån, det som är så jäkla tråkigt. Negativt till ALLT.

• Mossagti
    Anonym (förbannad) skrev 2008-11-02 08:56:37 följande:
    det hade inte spelat nån roll om jag ringt, hon hade blitt lika sur för de.... därför jag inte gjorde det. hon är sån, det som är så jäkla tråkigt. Negativt till ALLT.
    Du låter fantastiskt positiv i din TS och i dina svar!
    (¯`°?.¸ ღ♥ www.kommandomamman.blogspot.com ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Anonym (lololololo)

Måste säga att jag tycker att din syster är lite bortskämd. Lite löjligt att hon blev sur över en spdan sak. Det är ju inte ert ansvar att se till att HENNES barn ska få julklappar. Det skall ju hon och hennes karl göra. Sen ska ungarna vara tacksamma att det finns andra som köper till dem, då är det extra. Inget man ska ta för givet liksom... Det viktigaste trots allt är ju att man samlas och har det trevligt med många i stället för att julklapparna skall vara det betydande. Usch.. ha inte dåligt samvete över det.

Jag har fem syskon till och nästan alla har barn. Det skulle se ut om man gick och köpte julklappar till varenda kotte. Hej då tusenlapparna... nej fan heller. Men samlas det gör vi ändå. Sen får respektive familj ansvara för sina barns julklappar. Punkt.

Hoppas julen blir bra ändå. Lycka till.

• Anonym (lololololo)

Tycker inte heller att du skrev på ett otrevligt sätt. Rakt och ärligt helt enkelt. Fattar inte att man ska linda in allt i bomull bara för att det ska låta trevligt. Det räcker med att säga som det är, utan att vara otrevlig. PUNKT. Stå på dig.

• Anonym (xa)

Och ni har råd att både köpa hus, och renovera en massa...och ändå är ni arbetslösa båda två...?!!
    Somliga har det då bra....

Men till din fråga så tyckte jag också att det var okänsligt att skicka ett sms.
    Julklappar handlar inte om att lägga en massa pengar. Utan du kunde diskuterat det öga mot öga eller på telefon med din syster.
    Talat om att ni har det lite kärvt just nu. Och kan vi inte bara säga att vi lägger typ 50:- per barn i julklappar. Så att de inte står helt utan.
    Det är ju trots allt tanken som räknas, och ivarjefall små bran tänker inte på vad de får , utan bara att de får något att öppna.

Svar på tråden Min syster blev skit sur för att vi inte ska köpa julklappar till hennes barn!