• Krisselina

Ont i magen av kokt ägg.

Är det någon kunnig här som vet varför jag får ont i magen av kokt ägg?
    Det konstiga är att det BARA är just kokt ägg. Stekt ägg, ägg i mat (tex pannkakor, omelett osv) kan jag äta utan att få ont.

Kan det vara gallan? Är det något man måste kolla upp tro? Känns lite fånigt att åka till sjukhuset och säga att man får ont i magen av kokt ägg. Känns som att man kommer få ett svar som :"sluta ät kokt ägg då". Att man inte riktigt blir tagen på allvar..

När jag får sådär ont, får jag verkligen sjuuuukt ont. Det vrider sig i hela magen på mig och sen är jag fast på toaletten. Inge kul alls..

Så.. Någon som vet?

Lita alltid på din intuition
  • Svar på tråden Ont i magen av kokt ägg.
  • Bubblan84

Det kan absolut vara gallan..vart i magen får du ont???

• Krisselina
    Bubblan84 skrev 2008-11-02 11:11:08 följande:
    Det kan absolut vara gallan..vart i magen får du ont???
    Det känns som att det sitter i tarmarna, men jag vet inte. Påminner lite om förlossningsvärkar *s* I vilket fall som helst gör det sjukt ont.
  • Krisselina
    Bubblan84 skrev 2008-11-02 11:12:51 följande:
    Har du ont just nu??
    Nej, inte nu. Vågar inte äta kokt ägg längre =/
  • Bubblan84

Nej det gör du rätt till..men kontakta din läkar och berätta om ditt problem så kan du ev få remiss för ultraljud av gallan och se om det möjligtvis finns gallstenar..nått mer du får ont av..tex äpple??

• Krisselina

Nej, det är bara kokt ägg.

Visserligen får jag sådär sjukt ont i magen någongång nästan varje månad numera. Det kommer som en attack. Fast, jag tror det beror på ägglossning, men jag kan ju inte vara helt säker.

• Bubblan84

Sök läkare för säkerhetsskull det skadar aldrig

• Krisselina

Mm, kanske lika bra. Tack

• Maddisen80

Hejsan när jag hade problem med gallan så kunde inte jag äta stekt ägg, men kokt hmm men det är olika det där så kolla upp så du inte ha gallsten så fort som möjligt Jo jag känner igen mig har haft buksmärtor 1 år ,de är bara at leva med smärtan och man säger att de gör så jävla ont

Krisselina skrev 2008-11-02 11:10:07 följande:
    Är det någon kunnig här som vet varför jag får ont i magen av kokt ägg? Det konstiga är att det BARA är just kokt ägg. Stekt ägg, ägg i mat (tex pannkakor, omelett osv) kan jag äta utan att få ont. Kan det vara gallan? Är det något man måste kolla upp tro? Känns lite fånigt att åka till sjukhuset och säga att man får ont i magen av kokt ägg. Känns som att man kommer få ett svar som :"sluta ät kokt ägg då". Att man inte riktigt blir tagen på allvar.. När jag får sådär ont, får jag verkligen sjuuuukt ont. Det vrider sig i hela magen på mig och sen är jag fast på toaletten. Inge kul alls.. Så.. Någon som vet?
  • Krisselina

puffar lite..

• Maddisen80
    Svar på #10
    hejsan alla hur är läget här inne ,här är det ganska bra, jag ska ge mig på en pt utbildning
Svar på tråden Ont i magen av kokt ägg.