• Anonym (Gravid)

Böld i underlivet

Jag har upptäckt en stor (2 cm) rundaktig knöl på ena yttre blygdläppen. Någon som kan ha en idé om vad det kan vara? Den är bara aningens hårdare än andra blygdläppen, gör inte ont (varken när jag går eller klämmer på den).

Är gravid i v 18.

Ska nauturligtvis ringa BM imprgon, men det känns långt tills imorgon. Och gynakuten känns lite väl drastigt. Och sjukvårdsuppysningen gar jag inget för.

• Svar på tråden Böld i underlivet
  • Anonym

Rakat dig på sista tiden? kan det vara inåtväxande hår som blivit infekterat?

• Anonym

jag har haft det, det var som en stoooor finne, den sprack gjorde superont och sen var den borta. har haft det två gånger.

• elinville

Kan även vara ett åderbråck, inte helt ovanligt när man är gravid

Maja 070703
  • Anonym (Gravid)

HHar inte rakat mig, och innåtväxande hår gör väl ont? Och det största sånt jag fått har varit några mm, inte 2 cm.

Kan åderbråck bli så stora?? Det är 2*2*2 cm, men så ser resten av blygdläppen svullen ut också, andra sidan är mindre.

• Anonym (ja me)

de fick ja me i graviditeten.. va på infektion..de sa att de kunde va kondylom.. att ja gått runt me de länge o inte haft symptom.. men att de kan uppkomma under graviditet..
    eller kan de bildas varbölder som man får ta hål på..innan de blir en större infektion.. de inträffade för mej ca 4 veckor efter förlossning.. läkaren hade inget svar på va de egentligen e.. sånt som kan bildas..för att man har sämre immunförsvar under graviditeten!

• Anonym

vem fan har hemorrojder i underlivet?

• Anonym

låter som att det kan vara en svullen lymfkörtel om den sitter innanför huden

• ekonomi

det kan vara en helöt vanlig talgkörtel,som blivit lite infekterad..ser ut som en finne,gör ganska ont att klämma ut..

• Anonym
    Anonym skrev 2008-11-02 15:30:45 följande:
    vem fan har hemorrojder i underlivet?
    Hemorojder är desamma som åderbråck, fast hemorojder heter det när de sitter kring anus
  • Anonym (Gravid)

Tack för alla svaren. Blir dock inte klokare av dem Får ta det med BM helt enkelt. Så förvånande

• Anonym (Gravid)

Det visade sig vara ett åderbrck. När svullnaden lagt sig kunde man ana att det var blått, kunde man inte se på lördagen. Nu hoppas jag bara att det går tillbaka, för nu skaver det när jag går. :-/

Svar på tråden Böld i underlivet