• Amandass

Vad ska jag göra? Min piercing varar/blöder hela tiden!!

Vet inte om jag valde rätt "ämne" nu. Men men..

Jag piercade mig för drygt 1 år sedan, och det gick jättebra till en början.. inga problem alls.
    Sedan bytte jag från läkpiercing till vanligt smycke (och då hade jag haft läkpiercingen i t.o.m. "för länge"), och det var ungefär då problemen började.

Nu blöder det och varar hela tiden.
    Om jag tvättar rent jätteordentligt med piercingtvålen så slutar det vara för ett tag, men det slutar inte blöda.
    Sedan börjar det vara tillslut ändå!

Vad ska jag göra..? Börjar bli trött på det där nu.

• Svar på tråden Vad ska jag göra? Min piercing varar/blöder hela tiden!!
  • Zimlis

Vad har du för material på smycket??

SnyggSlampan - mina drömmars slampa och hon är min
  • Toddes mamma

Var har du piercat dig??

• snapdragon

Gå till din piercare så ska du nog se att du får rätt hjälp och eftervård.

• Amandass

Zchimla - Vet inte riktigt, just nu har jag min läkpiercing i eftersom att det är den enda som känns bekväm. Tror att det är kirurgiskt stål, men är inte säker..

Bess - Vadå? Behövs det? För det slipper jag ju helst. Men om det inte kommer sluta hålla på såhär så tar jag nog ut den..

Toddes mamma - I naveln.

• Amandass

En annan sak jag märkt, men det kanske inte har något med piercingen att göra.
    Men huden emellan piercingen, om ni förstår vad jag menar, den har börjat flagna lite..

• snapdragon

man ska INTE bara ta ut smycket, då är risken stor att den läker utifrån och att infektionen stängs in, vilket bara gör det värre.

gå till din piercare och be om hjälp.

• Amandass

snapdragon - Okej, får nog göra det.. för det här har hållt på ganska länge.

• Toddes mamma

Ok, gå till din piercare o fråga. Kan också bero på om du är känslig mot nickel, kolla upp det med dem, lycka till!!

• Kaldorei

jättevanligt att man får problöem med navelpiercingar även fast man sköter det rätt. ha i läksmycket och försök hålla torrt ha inte åtsittande kläder över.

• Tindra06

är inte så haj på detta. Men jag själv har percingar och jag kan inte ha något konstigt material.. Måste vara kirurgiskt stål eller guld... De andra ämnena klarar jag inte alls. De svullnar, gör ont osv. så du kanske inte klarar just den sorten som du använt.???

• Agapi

Se till att inte smycket du har i är för kort, och att de är av ett bra material (titan, kirurgisktstål.

Gör koksalt (tror de finns exakta mått på edspiercing.com) och badda med de, eller häll upp de i ett litet glas och håll över naveln så den blir helt täckt, en stund varje dag. Se till att inte pilla alls när du inte håller på och tvättar.

navel piercingar är ganska svåra och brukar bråka en heldel. Men att ta ut den bara när de är infekterat är en dålig ide, precis som någon annan här över skrev.

Svar på tråden Vad ska jag göra? Min piercing varar/blöder hela tiden!!