Jag längtar efter beröring .... visst är det nåt som ska vara självklart i ett förhållande??
Min sambo jobbar rätt mycket och har intressen som gör att han är borta kvällar och helger. Mitt schema anpassas efter hans aktiviteter.
Vi bor i en stor villa och har 2 barn tillsammans , en flicka på 4år och en pojke på 1år.
När han väl är hemma gör han inte mycket. Men det är inte det som är problemet.
Han rör inte i mig....jag är svältfödd på kärlek. En smekning på kinden skulle räcka för mig. En puss kanske....jag kan inte minnas när vi senast kysste varann?! Sex...nja... 2ggr/månad kanske och alltid på mitt initiativ.
Och han tycker allt är perfekt??!!!
Han saknar ingenting säger han....och han älskar bara mig. Men det är klart , jag ger honom kramar och pussar , drar fingrarna genom hans hår , lägger en hand på hans ben om vi sitter bredvid varann och tar hans hand om vi är ute och går...men han ger inget tillbaka....han tänker inte på sånt säger han. Men när man älskar nån vill man väl röra vid den personen...eller är det jag som är konstig?
Det känns som om vi bara är vänner....jag HAR redan vänner....jag behöver kärleken.
Det vore trevligt att få ett fint sms nångång.
Är det mig det är fel på? För det känns ju som det är mitt fel. Jag känner mig ensam fastän jag lever i ett samboförhållande.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 23:54
Ikväll när barnen somnat satte vi oss ner och pratade. Och det känns faktiskt som om vi har tagit åtminstone ett steg i rätt riktning. Han säger att han vill göra ett försök att visa sina känslor genom beröring.
Vi tänker så olika han och jag. Han har andra sätt att visa det på som jag inte ser. Så jag ska bli bättre på att se hans handlingar av kärlek och han ska bli bättre på att ... ja....beröra.
Jag hoppas innerligt att vi fixar detta. Vi älskar ju varann.
Tack så mycket allihopa för era råd och synpunkter. Jag ska hålla er uppdaterade =)